Efekti Pupinovog mosta
Pupinov most se već pokazuje kao dobra investicija, pošto se kamioni koji su išli kroz centar grada, preusmeravaju na tranzit preko mosta ka Zrenjaninu i Pančevu. Za pola sata tek nekoliko kamiona u Dunavskoj ulici. Nedostaje signalizacija.
Saobraćajna policija vraća kamiondžije koji krenu kroz centar grada i usmerava ih na tranzitnu trasu preko novog Pupinovog mosta ka Zrenjaninu i Pančevu. Na taj način konačno će biti rasterećene saobraćajnice u Bulevaru vojvode Mišića, Savskoj, Karađorđevoj i Dunavskoj.
U početku saobraćajni policajaci neće kažnjavati vozače kamiona koji zalutaju u samo jezgro prestonice, ali kasnije kada nova tranzitna trasa postane opštepoznata biće i sankcija za takav prekršaj.
Ova mera je već dala rezultat pa je tako u vreme špica za pola sata viđeno tek nekoliko kamiona i kombija u Dunavskoj ulici. Do prošle nedelje na ovoj saobraćajnici je znalo da se u nekoliko minuta sjati na desetine teških vozila.
Ni žiteljima iz Karađorđeve ulice nije mnogo trebalo da primete izostatak nesnošljive buke koju su kamioni svakodnevno puštali duž te "silom" tranzitne ulice. Nema više sirena, lupanja klimavih prikolica, a što je takođe veoma bitno, gužve su smanjene, kao i zagušljivost od izduvnih gasova teretnjaka, kažu stanari te ulice.
Teretna vozila iz pravca Ibarske magistrale na putu za Zrenjanin ili Pančevo do sada su morali da prođu kroz grad preko Banovog brda, Bulevara vojvode Mišića, Savske, Karađorđeve i Dunavske do Pančevca dok su sličnu trasu imale kamiondžije iz pravca Niša pošto su u Savsku ulicu silazili sa autoputa kod Mostara.
Kamiondžije i iz pravca Niša i iz pravca Ibarske magistrale koji voze ka Zrenjaninu ili Pančevu od sada bi trebalo obilaznicom od Bubanj potoka odnosno petlje Orlovača da odu do petlje u Dobanovcima, zatim skrenu na autoput u smeru za Beograd, a potom siđu kod “Zmaja” na Novi novosadski put i pravo izađu na novi Pupinov most i Zrenjaninski put.
Problem na ovoj trasi može da predstavlja činjenica da na obilaznici ne postoji nijedna tabla koja bi vozače usmeravala na novi put preko novog mosta.
Sigurno će se mnogi vozači u početku zbunjivati. Trebalo bi da table koje označavaju pravac za Zrenjanin i Pančevo budu kod Bubanj potoka, Resnika, Orlovače, Dobanovaca i Kvantaške pijace. Table obaveštenja nisu skupe, a puno će značiti, pogotovo što GPS uređaj još ne prepoznaje Pupinov most, objašnjava Dušan Perić iz Udruženja kamiondžija.
Pupinov most bi trebalo da rastereti i Ruzveltovu, Dimitrija Tucovića, Batutovu, Bulevar kralja Aleksandra, Gospodara Vučića, Vojislava Ilića i Vladimira Tomanovića koje su kamiondžije, takođe, koristile za tranzit na potezu Zrenjanin ili Pančevo – Niš i obrnuto.
Ipak, ove saobraćajnice će se u potpunosti osloboditi teretnih vozila tek kad se izgradi još jedan most preko Dunava kod Vinče, čime bi se zaokružio prsten oko Beograda.
Ovako mnoge kamiondžije iz pravca Niša će ići preko Konjarnika, Dimitrija Tucovića, Ruzveltove i Pančevačkog mosta za Pančevo ili Zrenjanin jer bi do Pupinovog mosta morali da kruže čak 60 kilometara, objašnjava Perić.
Zrenjaniski put sad postaje tranzit. Na putu do Pančeva kamiondžije koje idu preko Pupinovog mosta moraju da Zrenjaninskim putem voze sve do Pančevačkog mosta, a onda skrenu za Pančevo. To će biti problem dok se ne završi saobraćajnica od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta, koja bi trebalo da se izgradi u avgustu 2015, kaže Perić.