Logistički poduhvat: Kako se prevozi Formula E
Prva trka Formule E održana je 13. Septembra u Pekingu. Lucas Di Grassi postao je prvi krunisani pobednik u istoriji Formule E. Za prvu trku, veliki poduhvat je bila realizacija i organizacija transporta pošiljaka iz sedišta Formule E u Doningtonu u Engleskoj do Pekinga. Transport je obuhvatao 10 postrojenja za punjenje, 400 guma, 45 baterija, 41 vozilo, uključujući i svu opremu za trku. Logistika je osnova i najvažniji element za svaku internacionalnu trku.
Sam šampionat Formule E, koji je planiran da bude proširen na 16 do 18 trka, odgovorno je organizovan sa dužim vremenskim pauzama između trka, kako bi se omogućio sporiji i efikasniji vid transporta sa smanjenim korišćenjem ugljenika. Iz tog razloga, u velikoj meri se koristi svetska mreža DHL Global Forwarding-a za pomorski i železnički transport.
Sam transport iznosi preko 52.000 km tokom sezone u 9 gradova – 450 tona vozila, baterije, točkova, opreme, boksova za formule i opreme za vozače. Pošiljke su veoma zahtevne i specifične jer sadrže i litijumske baterije, koje same po sebi predstavljaju jedinstven izazov. Veoma su zapaljive, što znači da moraju biti pakovane na poseban način i mogu biti transportovane samo avionskim putem. Kako se iskustvo iz trke u trku bude povećavalo, razvijaće se nove mogućnosti transporta kao na primer električni kamioni. Možda nećemo biti u mogućnosti da izuzmemo sav avionski transport za trke, ali će možda jednog dana biti osmišljen električni kargo avion, inspirisan električnom revolucijom Formule E.
Nakon Pekinga, u novembru je održana trka u Maleziji, a u decembru i u Urugvaju.
Kalendar sledećih trka Formule E:
Buenos Aires, Argentina | 10. Januar 2015.
Miami, USA | 14. Mart 2015.
Long Beach, USA | 04. April 2015.
Monte Carlo, Monaco | 09. Maj 2015.
Berlin, Germany | 30. Maj 2015.
London, United Kingdom | 27. Jun 2015.
011 / 22 88 122
[email protected]