Od turizma 1,1 milijarda dolara
Devizni priliv od turizma ove godine u Srbiji biće oko 1,1 milijarde dolara, uz povećan broj stranih, ali smanjen broj domaćih turista, rečeno je na promociji zimske turističke sezone u Turističkoj organizaciji Srbije.
Prema rečima ministra trgovine i turizma Rasima Ljajića, devizni priliv od turizma za devet meseci iznosi oko 850 miliona dolara što je za 11 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
Ukupan broj turista u ovoj godini iznosi 1.669.168, naveo je on i ukazao da je broj domaćih tursita opao 9,8 odsto, dok je broj stranih turista porastao 12,4 procenata.
Beograd je i dalje najpopularnija turistička destinacija za strane turiste, odmah iza njega je Novi Sad, a slede planine Zlatibor, Kopaonik, Tara i Stara i banje – Vrnjačka, Gornja Trepča, Bukovička i Banja Kanjiža, rekao je Ljajić.
Konstantnom povećanju broja stranih turista u velikoj meri doprineo je liberalizovani vizni režim, jer je naša zemlja donela odluku da liberalizuje režim za sve koji poseduju šengen vizu, američku ili britansku, istakao je Ljajić.
On je istakao da su očekivanja da će ovogodišnja zimska turistička sezona biti uspešna, podsetivši da je na Kopaoniku već rasprodato oko 90 odsto kapaciteta, rani buking za Staru planinu je povećan, a očekuje se da na Zlatiboru popunjenost kapaciteta ove godine bude oko 95 procenata.
Direktorka TOS Gordana Plamenac istakla je da je ta organizacija u saradnji sa HORES ove godine u turističku promociju u zemlji uložila znatna sredstva. TOS je za tu kampanju uložio 2,5 miliona dinara, a HORES isto toliko, dodala je.
Ona je najavila da će u februaru 2015. godine biti organizovana kampanja usmerena prema našoj dijaspori, koja će imati za cilj ne samo da naši sunarodnici više dolaze u Srbiju, već da sa sobom povedu nekog prijatelja i pokažu im šta naša zemlja ima da ponudi.
Direktor JP Skijališta Srbije Dejan Ljevnaić rekao je da je pre 10 dana započela proizvodnja veštačkog snega na domaćim skijalištima i da je sve spremno za otvaranje ovogodišnje skijaške sezone.