Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Spor u Crnoj Gori oko isplativosti izgradnje autoputa

    Vladajuća koalicija u Skupštini Crne Gore ponovila je ocenu Vlade da je izgradnja autoputa od Bara do granice sa Srbijom "isplativ" projekat i da će ta saobraćajnica preporoditi Crnu Goru, dok deo opozicije tvrdi suprotno.

    Od opozicionih stranaka, jedino Socijalistička narodna partija (SNP) ne spori značaj autoputa, ali se i ona protivi načinu njegove izgradnje, posebno zbog toga što je investitor, kineska kompanija, oslobodjena plaćanja Poreza na dodatu vrednost i još nekih obaveza.

    Poslanik SNP-a Aleksandar Damjanović ocenio je da je autoput "najskuplji projekat" u koji Crna Gora ulazi sa dosta nepoznanica.

    Autoput će, po rečima Damjanovića, mnogo više koštati Crnu Goru nego što je zaduženje od oko 687 miliona evra plus učešće Vlade do iznosa od oko 809 miliona evra.

    Damjanović je kazao da je veoma visoka cena kilometra autoputa, od oko 20 miliona evra. On je kazao da bi se pre isplatila izgradnja nekog energetskog objekta ili Jadransko-jonske ceste, iako je, kaže on, Crnoj Gori potreban i autoput.

    Poslanik opozicionog Demokratskog fronta Goran Danilović je kazao da autoput neće pomoći razvoju severa Crne Gore. On je ocenio da će autoput biti prilika da se u njegovu izgradnju i cenu "ugrade" neke navodno povlašćene poslovne firme, poput Bemaksa i Prve banke.

    Izgradnjom autoputa više ništa u Crnoj Gori neće biti kao što je sada, kaže poslanik Socijaldemokratske partije Damir Šehović i dodao da će to državi i crnogorskom društvu doneti ekonomske, političke, socijalne, pa i psihološke promene.

    Ministar saobraćaja i pomorstva Ivan Brajović rekao je da je najskuplja deonica budućeg autoputa od Podgorice do Kolasina, upravo ona koja će prvo biti izgradjena, jer će na njoj biti 24 kilometra mostova i tunela.

    Kineska kompanija za telekomunikacije i infrastrukturu i njena ćerka firma China Road and Bridge Corporation (CRBC) dale su najpovoljniju ponudu za gradnju te deonice, u iznosu od 809 miliona evra, kazao je Brajović.

    Predsednik Skupštine Crne Gore Ranko Krivokapić je rekao da parlament do sada nije donosio odluku tolike finansijske vrednosti, kao što je Zakon o izgradnji autoputa.

    Prema rečima Krivokapića, velikih, "istorijskih" projekata nema bez rizika.

    "To su projekti koji su uvek skuplji nego na početku gradnje i puni su neizvesnosti. Ali, to je sigurno, takvi projekte menjaju izgled i biće jedne zemlje", ocenio je Krivokapić.

    Skupština Crne Gore će raspravu o Predlogu Zakona o izgradnji autoputa nastaviti sutra, pošto premijer Milo Djukanović u parlamentu održi takozvani premijerski sat.

    Foto: FreeImages

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE