SEMPL: Kako se poslednjih godina preporodila medijsko-komunikaciona branša
U četvrtak, 27. novembra 2014. u GH Bernardin u Portorožu počeće dvodnevna konferencija medijskih trendova SEMPL, koja se ovog puta odvija pod sloganom »Preporođeni« (»Reborn«). O tome kako se u poslednjim godinama preporodila medijsko-komunikaciona branša govoriće dvadeset stranih i domaćih stručnjaka, a već dvanaesti put najboljim medijskim strategijama godine biće dodeljene nagrade Sempler. Svečanu dodelu nagrada obogatiće audiovizuelni spektakl grupe Loudspeaker Alliance i kreativnog dueta Kaja i Lea.
Konferencija medijskih trendova SEMPL, koja će se u Portorožu održati već šesnaesti put, prema najavama organizatora, posetiće približno 800 učesnika. Iako među njima još uvek prevlađuju predstavnici medijskih i kreativnih agencija, oglašivača i medija iz Slovenije, sve više raste i broj posetioca iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Makedonije, kojih je ukupno već skoro trećina. Time SEMPL ostvaruje svoju viziju da postane vodeći edukativni događaj u jadranskom regionu koji je posvećen trendovima u medijsko-komunikacionoj branši.
Prvi dan: trendovi, mediji, istraživanja, pričanje priča
Tokom dva dana, koliko traje, SEMPL će ugostiti dvadeset međunarodnih stručnjaka iz oblasti marketinga, medija, odnosa sa javnošću i tržišnog istraživanja. Konferencija počinje u četvrtak, 27. novembra, uvidom u medijske navike potrošača u jadranskom regionu, o kojima će govoriti Nataša Mohorč Kejžar, direktorka marketinško-istraživačke kuće Ipsos Slovenija. Slediće razgovor Marjana Novaka, odgovornog urednika časopisa Marketing magazin sa Branimirom Brkljačem, suosnivačem Studia Moderna Group, na temu efikasnosti televizije kao medija, povezanosti između digitalnog oglašavanja i klasične tv-prodaje ali i promena na području medija u regionu. Zatim će američki stručnjak za trendove Daniel Levin, otkriti učesnicima koji će trendovi i novosti najviše uticati na njihov rad u 2015. godini. Paul Coleman, direktor strateškog planiranja u medijskoj agenciji OMD EMEA iz Francuske, posvetiće se pitanju zašto je strateško planiranje od ključnog značenja za kompanije, a Xavier Dupre, izvršni direktor kompanije JCDecaux One World, međunarodne prodajne i marketinške jedinice grupe JCDecaux, koja je najveći ponuđač spoljnog oglašavanja na svetu, govoriće o novom dobu spoljnog oglašavanja kome put tabaju mobilne platforme. Na okruglom stolu, koji zatim sledi, kreativna i izvršna producentkinja hrvatske Nove TV Jelena Veljaća, suosnivač start-upa Edgartells Damjan Obal, scenarista, pisac i glumac Scott Alexander Young, romanospisateljica i scenaristkinja Jasmina Kallay i kreativni direktor u agenciji McCann Beograd Vladimir Čosić raspravljaće o umetnosti stvaranja i pričanja priča. O tome kakav je »zvuk radikalnog razmišljanja«, odnosno kako bi radio kao medij trebalo da postane radikalniji, govoriće Ralph van Dijk, osnivač i kreativni direktor u sigurno najviše puta nagrađivanoj radio agenciji Eardrum na svetu. Zatim će Jasmina Kallay i hrvatski stručnjak za medije Iva Biondić da se posvete video i internet igrama i načinima kako se njima poigrati i u marketingu i prodaji. Prvi konferencijski dan završiće se predavanjem američkog stručnjaka za odnosni marketing i odnose s javnošću Patricka Galvina o metodama marketinga od usta do usta.
Koje su najbolje medijske strategije u jadranskom regionu, učesnici će saznati na večernjoj priredbi koju će da prati audiovizuelni doživljaj, pri čemu će za audio deo da se pobrine grupa Loudspeaker Alliance, a za vizuelni deo kreativni duet Kaja i Lea. Dešavanje se zatim seli u portoroški klub Paprika, gde će se za odličan provod i prijatnu atmosferu pobrinuti DJ A_Skitzo iz BiH.
Drugi dan: sadržajni marketing RTB, Twitter, digitalna televizija
Uvodno predavanje u petak, 28. novembra, imaće Nenad Senić, urednik brojnih korporativnih medija, koji će da progovori o značenju dobre sadržajne strategije. Nakon njega Matthew Zorpas, autor modnog bloga TheGentlemanBlogger iz Velike Britanije, govoriće o saradnji između blogera i brendova, a sopstvenim medijima posvetiće se i Anna Nemeth, direktorka u medijskoj agenciji ZenithOptimedia iz Mađarske. Slede aktuelne teme u digitalnom oglašavanju – Paul Gill, vođa aukcionog zakupa u realnom vremenu u britanskoj kompaniji Bid.Media, objasniće šta je u stvari RTB (real-time bidding odnosno aukcioni internetski zakup u realnom vremenu), a Niall Horgan, vođa ključnih stranaka u Twitteru za region EMEA o tome kako na Twitteru doći do pravih ljudi u pravom trenutku. Konferencija će da se završi predavanjem Magdalene Malinove, potpredsednice za poslovni razvoj u kompaniji TVBeat iz Velike Britanije, o tome kako televizijska društva upoznaju svoje digitalne gledaoce koji tv-sadržaje prate na više ekrana istovremeno.
Dodatne informacije o predavačima i njihovim radovima možete pronaći na veb sajtu 16. Sempla na ovom linku.