Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako su Kinezi od knjiga napravili biznis od 18 mlrd dolara

    Kina, ovogodišnja zemlja počasni gost Sajma knjiga u Beogradu, može se pohvaliti zapaženim rezultatima u izdavačkoj delatnosti u prethodne tri decenije reformi.

    Naročito to važi za proteklu deceniju reformi. Prema rečima Li Bao Džonga, potpredsednika Udruženja izdavača Kine, u toj zemlji registrovano je 560 zvaničnih izdavačkih kuća, kao i više od 10.000 izdavača časopisa, piše Danas.

    Ističe, takođe, da je broj objavljenih knjiga porastao sa 150.000, koliko je registrovano u 2001, na 370.000 – u 2011, što je Kinu pozicioniralo na prvo mesto u svetu po broju objavljenih naslova.

    Predstavništvo Frankfurtskog sajma knjiga u Pekingu (BIZ) objavilo je u najnovijem izveštaju, pozivajući se na Godišnjak kineskih izdavača, da su državni i privatni izdavači u 2012. izdali više od 414.000 naslova, od kojih je 58 odsto novih.

    Novinska agencija Reuters je u izveštaju sa nedavno održanog Frankfurtskog sajma knjiga, navela da je promet knjiga u Kini iznad 18 milijardi dolara, a analitičari BIZ primećuje da je statistika u izdavaštvu, naročito ona koja se odnosi na prodaju knjiga, zasnovana na ceni odštampane knjige, a ne na stvarnoj prodajnoj ceni.

    Vlasti su pre pet godina počele restrukturiranje izdavačke industrije. Sada je dozvoljeno da privatni kapital ulazi u tu sferu, ali BIZ navodi kako ne postoje zvanične statistike koliko ima privatnih kompanija. Činjenica je, međutim, da je značajno povećan broj izdavača koji deluju pod imenom „kulturne agencije“.

    Zanimljivo je pomenuti i to da Kina, koja je godinama bila uvoznik, sada radi na izvozu svoje literature u inostranstvo, oslanjajući se na revoluciju elektronskog izdavaštva (e-knjige). Kineski izdavači se sa otkupa prava za objavljivanje inostranih dela (ta zemlja je najveći kupac prava i licenci za inostrane knjige) preusmeravaju na izvoz domaćih dela. Prema zvaničnim izveštajima, prošle godine izvezeno je više od 23 miliona primeraka knjiga, što je donelo zaradu od oko 104 miliona dolara.

    Ova promena u politici prodaje knjiga deo je kineske izvozne strategije koja je započeta 1999. Ova politika pretpostavlja da će se kineska preduzeća postepeno širiti. Radi prisustva na globalnom tržištu knjiga vladina tela oslanjaju se na saradnju s bankama i digitalnim provajderima od kojih očekuju da izdvoje sredstva za promociju kineskog izdavaštva.

    Očekuje se da će u narednih pet godina Izvozno-uvozna banka Kine ponuditi ne manje od 20 milijardi juana (3,3 milijardi dolara) za podršku glavnim kompanijama, ili projektima, za poslovanje van domovine.

    Niske cena knjiga

    U poređenju sa zapadnim zemljama, cene knjiga, naročito beletristike, u Kini su relativno niske. Knjige iz kategorija roman/priručnik/proza koštaju u proseku od 20 do 35 juana, odnosno od 2,5 do 4,3 evra, dok se cena knjiga namenjenih deci kreće oko 15 juana (dva evra), uključujući popust. U ponudi su i e-knjige koje obično nisu skuplje od 10 juana, a većina njih košta manje od 10 procenata cene štampane knjige. U izuzetnim slučajevima, na primer kod popularnih izdanja za koja se očekuje da će se dobro prodavati, cena e-knjige mogla bi biti formirana na nivou od 30 do 50 odsto od cene štampanog izdanja.

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE