Manji profit Googlea, uprkos većim prihodima
Neto profit tehnološke kompanije Google u trećem tromesečju je pao za pet odsto u odnosu na isti period lane, odnosno na 2,8 milijardi dolara, dok su prihodi porasli za 20 odsto na 16,5 milijardi dolara.
Troškovi tog tehnološkog giganta su takođe u tom periodu porasli, predvođeni troškovima od 2,4 milijarde dolara koji su otišli na Guglove centre za podatke, prenela je agencija France presse.
Prema ocenama finansijskog direktora Googlea, Patricka Pichettea, kompanija je i u ovom kvartalu zabeležila snažno poslovanje, dok su viši troškovi bili posledica agresivnog angažovanja novih 3.000 zaposlenih, čime je ukupan broj radnika u Googleu porastao na 55.000.
Međutim, iako je Google nesporni lider u sektoru onlajn oglašavanja, ova kompanija je u ovom trenutku suočena sa novim izazovima i rivalima poput društvene mreže Facebook.
Naime, prema podacima istraživačke kompanije eMarketer, Google bi ove godine trebalo da blago poveća svoj udeo na tržištu onlajn oglašavanja na 32,4 odsto, dok će "Fejs" zauzeti udeo od osam odsto. Međutim, na američkom tržištu, udeo Googlea se već postepeno smanjuje.