Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Neispravan skoro svaki drugi automobil

    Kada bi se primenjivali važeći propisi iz 2009. godine, oko 50 odsto automobila u Srbiji ne bi prošlo tehnički pregled i ne bi mogli da se voze našim drumovima.

    Rezultati akcije „Ispravno vozilo – bezbedno vozilo“, koju je AMS Srbije sproveo nedavno, u saradnji sa Upravom saobraćajne policije i Udruženjem tehničkih pregleda, na uzorku od 5.000 vozila pokazali su da 34 odsto vozila nije ispravno.

    U toj strukturi je čak 37 odsto vozila sa neispravnim kočionim sistemom, 17 odsto nema ispravan sistem za upravljanje, a 26 odsto sistem za osvetljenje! Pri tome sadašnji tehnički pregledi se obavljaju po starom Zakonu o bezbednosti saobraćaja iz 1982.

    Procenat neispravnih vozila, kada bi se tehnički pregledi u Srbiji radili po novom Zakonu o saobraćaju, usvojenom u novembru 2009, bio bi i znatno veći, slažu se stručnjaci.

    Teško je licitirati sa brojem vozila koja ne bi prošla tehnički, jer šta bi se desilo kada bi, na primer, strogo kontrolisali emisiju izduvnih gasova, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

    Vozač za komandama neispravnog vozila je potencijalni ubica na putu. Nažalost, i dalje je u Srbiji moguće registrovati vozilo samo „kroz papire“ bez odvoženja na liniju tehničkih pregleda, kaže predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije Trifun Stojanović.

    Vozače privlače i besplatnim pregledima, samo da bi se prodala polisa osiguranja. Zato je na drumovima mnogo neispavnih vozila, a zbog nelojalne konkurencije ugroženo je poslovanje 1.100 TP u Srbiji i oko 4.000 radnih mesta, smatra Stojanović.

    Stojanović za Novosti kaže da su asocijacije tehničkih pregleda nekoliko puta do sada upozoravale nadležne da samo u ovoj oblasti bezbednosti saobraćaja primenjuju odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja iz 1982. godine.

    Udruženja TP su ministarstvima trgovine, saobraćaja, finansija, MUP Srbije nekoliko puta poslale i zahtev za određivanje najniže cene usluge TP, slično kao što je određena i najniža cena obuke za vozače, da bi se što pre pristupilo uređenju ove oblasti, ali odgovora nema.

    Od 2,2 miliona vozila na našim putevima, mlađe od pet godine je nešto više od 200.000, a onih koja su starija od 15 godina skoro 700.000, a starijih od 25 godina ima oko 200.000.

    Podaci o vozilima su poražavajući. Odavno zahtevamo od nadležnih da se ograniči uvoz polovnih vozila tako što će se kao uslov tražiti „evro 4“ standard, kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova Miloš Petrović.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE