Kreativni kamp: Inovacije za održivu budućnost
Kompanija NIS je, u okviru svoje podrške mladima, lokalnoj zajednici, održivom razvoju i nauci, u saradnji sa Dizajn inkubatorom Nova Iskra organizovala NIS Kreativni kamp.
Pod sloganom „12 inovacija za održivu budućnost“, NIS Kreativni kamp je pružio priliku da 12 mladih i talentovanih dizajnera iz mreže dizajn inkubatora Nova Iskra razvijaju nove koncepte iz domena energetske efikasnosti i održivog razvoja. Tokom tri dana trajanja kampa, na imanju „Mokrin House“ u selu Mokrin nadomak Kikinde, mladi autori su sarađivali sa vodećim kreativnim direktorima iz polja dizajna i tehnoloških inovacija i mogli da eksperimentišu sa idejama koje mogu da doprinesu uštedi resursa i energije u svakodnevnom životu, kroz koncepte koji su primenjivi na nova tehnološka rešenja ili nove proizvode.
Cilj je da se kroz ovakvu saradnju dođe do inovativnih, efikasnih i održivih rešenja koja će promovisati korišćenje obnovljivih izvora energije i povećati energetsku efikasnost u celoj zajednici, što i jeste osnova NIS-ovog programa održivog razvoja. Osim toga, kroz program Kreativnog kampa, NIS i Nova Iskra nastoje da afirmišu i motivišu mlade i talentovane dizajnere i kreativne ljude da se posvete razvoju koncepata iz ovog polja i to u kvalitetnim radnim uslovima i uz punu stručnu podršku.
Učesnici NIS-ovog Kreativnog kampa bili su mladi, neafirimisani autori iz oblasti industrijskog dizajna, razvoja proizvoda i arhitekture, a 12 inovacija za održivu budućnost razvijali su uz pomoć istaknutih gostujućih mentora: Miha Klinar, partner i kreativni direktor nagrađivanog studija „Gigo design“ iz Ljubljane specijalizovan za polje industrijskog dizajna, bio je mentor za dizajnerski aspekt, dok je Miloš Milisavljević, osnivač kompanije „Senergy“ i autor projekta „Strawberry energy“ pružio stručne konsultacije sa tehnološke strane.
NIS Kreativni kamp deo je korporativnog sistema upravljanja inovacijama. U nastojanju da na svim poljima podstakne inovativnost, NIS će i interno u kompaniji od 1. oktobra pokrenuti program u okviru kojeg će svako od zaposlenih moći da uputi rukovodstvu predlog o tome kako unaprediti poslovanje i povećati efikasnost.
„Kuća ideja u Mokrinu predstavljala je svojevrsni katalizator kreativnosti za 12 mladih i talentovanih profesionalaca. Uz mentorski rad sa narelevantnijim ekspertima i artikulisanjem svojih ideja, mladi kreativci istraživali su inovativne koncepte za stvaranje održivije budućnosti. Trodnevni kamp samo je prvi korak u dugoročnoj ambciji ovog projekta, a to je da kroz istraživanje kreativne mreže u Srbiji angažujemo mlade talente i zajedno pronađemo nova rešenja za efikasniji i održiviji razvoj“, rekla je povodom održavanja NIS Kreativnog kampa Svetlana Vičerova, direktorka funkcije za odnose sa javnošću i komunikacije u NIS-u, dodajući da je koncept kreativnog kampa sam po sebi inovativan jer je zamišljen kao kreativna studija za istraživanje inovacija u biznisu.
„Za Dizajn inkubator Nova Iskra, ovo je jako važan projekat i naš prvi mentorski program za dizajnere proizvoda koji podržava NIS. Cilj nam je bio da ponudimo sasvim nov način saradnje ozbiljne kompanije i kreativne zajednice, s obzirom da je jedno od glavnih polazišta misije Nove Iskre primena ideja mladih kreativaca iz širokog polja dizajna u cilju rešavanja širih društvenih problema. Za učesnike, ovo je bio intenzivan trodnevni proces kreacije i profesionalnog razvoja u zaista impresivnom ambijentu kompleksa Mokrin House, a pored individualnog rada na svojim idejama pokazali su i jak timski duh“, rekao je Marko Radenković, generalni menadžer Nove Iskre.