Pad izvoza škotskog viskija
Zbog visokog kursa funte i slabljenja potražnje na ključnim tržištima, kao što su američko i kinesko, izvoz škotskog viskija je pao u prvom polugodištu čak 11 odsto i iznosio je 1,99 milijardi funti.
To je najveći pad od 1998. godine, što je izazvalo zabrinutost u Škotskoj u vezi dugoročnih izgleda te industrije, jer izvoz viskija čini 85 odsto ukupnog izvoza hrane i pića.
Očekujući rast potražnje u svetu, najveći proizvođači, kao što su Diageo i Pernod Ricard, poslednjih godina su uložili oko dve milijarde funti u povećanje proizvodnih kapaciteta, pokazuju podaci udruženja Scotch Whiskey Associaton (SWA).
Poslednji podaci pokazuju nam da se uspeh škotskog viskija ne može uzimati zdravo za gotovo. Treba nam podrška vlade da bi se uklonile trgovinske prepreke i omogućio pristup inostranim tržištima, izvršni direktor SWA David Frost.
Smatra da je uzrok pada izvoza škotskog viskija pad potražnje u nekoliko regiona, pre svega u Kini, zbog politike vlade koja je uvela ograničenja u potrošnji na luksuzne proizvode.
Oštro je pao i izvoz u Singapur zbog slabljenja tamošnje privrede. Pala je i prodaja u SAD, najvećem tržištu, i to 16 odsto na godišnjem nivou.
Frost je, ipak, uveren da dugoročna perspektiva proizvodnje škotskog viskija nije ugrožena, jer će se tržište stabilizovati, a otvoriće se i nova, kao u afričkim zemljama sa rastućom privredom.