Oprezno sa grupnim kupovinama
U Srbiji posluje nekoliko desetina portala za grupnu kupovinu koji omogućavaju značajne popuste ali, iako zvuči primamljivo, sve češće kupci iz salona, restorana i hotela izlaze nezadovoljni, dok neki do njih uopšte i ne stignu.
"Preko sajta za grupnu kupovinu uzeo sam vaučer za popust na vikend u Bugarskoj. Agencija je zatvorena, putovanje otkazano, a novac mi nije vraćen."
Ovako priču o iskustvu sa grupnom kupovinom počinje Milan J. koji je za putovanje za dvoje prvo kupio vaučer od 500 dinara, a potom agenciji uplatio dodatnih 90 evra, piše Blic.
Nakon što je gomila nas izigrana, žalili smo se sajtu za grupnu kupovinu preko kog smo uzeli popust i rekli su nam da oni odgovaraju samo za tih 500 dinara, dok povraćaj ostatka zavisi od agencije.
Čuli smo da je drugi sajt u sličnoj situaciji izašao korisnicima u susret i vratio sav novac. Mi nismo bili te sreće, objašnjava on.
U Srbiji posluje nekoliko desetina portala za grupnu kupovinu preko kojih građani kupuju kupone i ostvaruju pravo na značajan popust u cenama roba i usluga.
Ipak, sve se češće dešava da kupci iz salona, restorana, kafića i hotela izlaze nezadovoljni, dok neki do njih uopšte i ne stignu. Da grupna kupovina na neviđeno ne ispadne uvek kako smo očekivali, uverila se i Sanja Marinković iz Beograda.
Otišla sam sa dečkom u jedan kafić na Adi da iskoristim kupon za dve porcije sladoleda. Konobar se prvo pravio lud i rekao da ne zna o čemu je reč.
Onda je pozvao šefa koji nam je rekao da im je nestalo sladoleda i da možemo da dobijemo frape od jagode, ali se onda setio da nema ni smese za frape. Kada smo se pobunili, rekao nam je da ne dramimo zbog izgubljenih 270 dinara, objašnjava ona.
Bojazan uvek postoji i zbog broja prodatih kupona, posebno kada je u pitanju kupovina neke usluge. Tako se dešava da frizerski salon proda 100 šišanja i feniranja, ili da salon za masažu zakaže 100 jednočasovnih termina u roku od mesec dana.
Frustrirani zbog opterećenosti ogromnim brojem mušterija koje praktično ne donose novac, vlasnici brojnih salona često ih samo “otaljavaju“. Često se dešava da ono što je naručeno u stvari ne izgleda kao na slici.
Muž i ja smo naručili magnete za frižider sa slikama dece. Na slici su izgledali super, a kada smo ih uzeli ispostavilo se da je to fotografija nalepljena na stiropor, sa magnetom na poleđini, objašnjava jedna korisnica.
U jednom od ovih portala objašnjavaju za Blic da ugovore potpisuju sa aktivnim pravnim licima, da proveravaju njihovo poslovanje na Agenciji za privredne registre i da se prethodno upoznaju sa njihovim redovnim cenama, ali da u svakom žitu ima kukolja, pa i u poslu sa grupnim popustima.