Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Hrvatski novinar nahvalio ugovor sa Etihadom

    Ugovorom Vlade Srbije i avio kompanije Ujedinjenih Arapskih Emirata Etihad bivša srpska nacionalna kompanija JAT, koja je promenila ime u Air Serbia, povećala je promet za 70 odsto, a beogradski aerodrom postao je jedan od vodećih u Evropi, piše hrvatski novinar i pisac Denis Kuljiš.

    Kuljiš je u autorskom tekstu za banjalučke "Nezavisne novine" naveo da je time aerodrom "Nikola Tesla" smanjio operativne troškove, jer mu je jeftinije ako putnike prevoze Srbi preko Beograda, dok je to odmah donelo veliki priliv na aerodoromu, naplatom taksi, te povećanjem naknade za prelet preko područja beogradske kontrole letenja.

    >>>> Ugovor sa Etihadom potpisan pre 16 dana

    >>>> Mali: Radi se o kozmetičkim promenama

    “Divovska kompanija sa 100 većinom širokotrupnih aviona, osim u Air Serbia ima sad sličan strateški udeo u AlItalia, Air Berlinu, Air Lingusu, indijskom Jet Airways i dve australijske velike avio-prevozničke kompanije”, kaže Kuljiš i dodaje da je “dil” sa Srbima bio jednostavan, odnosno da je vlada prepustila Etihadu 49 odsto vlasništva i menadžment kompanije.

    Etihad je, navodi on, zatim Air Seriba opskrbio sa novim avionima – prebacili su im osam ’airbaseva’ A319 i dva A320, a još su 10 naručili od proizvođača.

    Stari, amortizovani avioni tipa boing 737-300, kupovani u bivšoj Jugoslaviji, prebačeni su u posebnu čarter-kompaniju Aviolet, koja će leti leteti na mediteranske turističke destinacije, a zatim gde već nađu posao, naveo je Kuljiš.

    Osim aviona, dodao je, ulaskom u saobraćajnu mrežu Etihada, Air Serbia je otvaranjem novih destinacija dobila million novih putnika na međunarodnim linijama i nakon godinu dana ostvarila porast od 70 odsto prometa.

    “Sada ima oko 2,5 miliona putnika godišnje. Na beogradskom aerodoromu ''Nikola Tesla'' vlada gužva – očekuje se pet miliona putnika i tek dograđeni aerodrom uskoro će opet morati da se proširuje”, navodi on i podseća da je prema podacima evropske asocijacije, aerodrom "Tesla" drugi po rastu na kontinentu – 2014. godine broj putnika povećao se za 32 odsto.

    Za to vreme, kaže Kuljiš, hrvatska kompanija Croatia Airlines (CA) ostvarila je pad prihoda veći od 20 odsto i smanjenje putničkog saobraćaja za sedam odsto.

    “To je druga loša godina zaredom posle smene rukovodstva kompanije, koje je kompaniju 2012. dovelo na vrhunac sa 1,9 miliona prevezenih putnika. Od tada, izgubljena je ukupno četvrtina posla”, navodi Kuljiš I dodaje da je CA nekada bila regionalni lider, puno bolja od slovenačke Adria Airways, da se i ne govori o JAT-u, koji se raspadao ili o bezizglednom Montenegro Airlines.

    “Uostalom, Hrvatska je upravo bila ušla u Evropsku uniju. No, čudesnim obratom, CA je sad među regionalnim avio-prevoznicima – poslednja", zaključio je Kuljiš.

    Foto: Dušan Atlagić

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE