Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Picasso o kreativnosti, intuiciji i uspehu: Uspeh je moj zaštitni zid

    „Inspiracija je za amatere, mi ostali se samo pojavimo i prionemo na posao“ jednom je rekao slikar Chuk Close. Spisateljica Isabelle Allende je sličan savet dala mladim piscima: „Pojavi se, pojavi se, pojavi se, i nakon nekog vremena će se i muza pojaviti“. Čuveni kompozitor Pyotr Ilyich Tchaikovsky je u jednom pismu svojoj meceni napisao: „Umetnik koji ima samopoštovanja nikada ne sme prekrstiti ruke pod izgovorom da nije raspoložen da radi“. Misao da kreativnost i ideje ne dolaze od muze, već aktivnim radom, je zajednička mnogim velikim kreativnim stvaraocima. Sličnog mišljenja je i, možda najveći umetnik dvadesetog veka, Pablo Picasso.

    U knjizi ’Conversations with Picasso’, koja je nastala kao proizvod razgovora koje je mađarski fotograf Brassai vodio sa ovim velikim umetnikom tokom 30 godina, Picasso otkriva šta on misli o kreativnosti, intuiciji i uspehu.

    Na pitanje, odakle njemu dolaze ideje, on odgovara:

    „Ne znam. Ideje su samo početne tačke. Retko kad mogu da ih razaznam dok mi padaju na pamet. I čim započnem sa radom, druge ideje izbijaju kroz moje pero.Da bi znao šta ćeš nacrtati, moraš da počneš da crtaš…Kada se nađem ispred belog lista papira, to je ono što mi prolazi kroz glavu. Ono što stvorim mi je zanimljivije od mojih ideja.“

    Kako bi jasnije objasnio zašto misli da najkreativniji radovi nastaju kada se racionalni um skloni sa puta intuiciji, uzeo je primer svog prijatelja Matissa. Pričajući o njegovom metodičnom pristupu kreativnom procesu kao izdaji svoje inicijalne kreativne intuicije:

    „Matisse uradi crtež, a zatim ga prekopira. Prekopira ga pet puta, deset puta, svaki put sa sve jasnijim linijama. Ubeđen je da je onaj poslednji, onaj najoskudniji – najbolji, najčistiji, krajnji; ali ipak, obično je to prvi. Kada pričamo o crtežima, nijedan nije bolji od prvog.“

    Pogledajte video kako Pablo Picasso crta:

    Picasso je družeći se sa Brassaijem saznao da je Brassai, iako izuzetno poznat i uspešan fotograf, jako talentovan slikar, ali da nikada nije imao uspeha sa svojim crtežima. Misleći da Brassai ne bi trebao da ignoriše svoj talenat, Picasso mu je dao ovakav savet:

    Kada imaš nešto da kažeš i izraziš, svako suzdržavanje postane nepodnošljivo. Osoba mora imati hrabrosti za neka zanimanja i hrabrosti da žive od tog zanimanja. ’Druga karijera’ je iluzija. Često sam bio bez novca, ali sam se uvek opirao iskušenjima da živim od bilo čega drugoga, osim mog slikarstva…U početku nisam prodavao po visokim cenama, ali sam prodavao. Moji crteži i moja platna su kupovani i to je ono što je bitno.“

    „Uspeh je jako bitna stvar. Često se kaže kako umetnici rade zbog sebe, iz ljubavi prema umetnosti, da njima nije potreban uspeh da bi se osećali zadovoljnim. To nije tačno! Umetniku je uspeh potreban. Ne samo da bi živeo od njega, već da bi proizvodio i stvarao zbog njega. Čak i bogatim slikarima je neophodan uspeh…Uspeh koji sam imao kao mlađi je postao moj zaštitni zid. Plavi period, roze period, to su bili paravani koji su me štitili.“

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE