Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poslovni dijalog između Švajcarske i Srbije

    Svako dalje unapređenje vladavine prava, smanjenje birokratije, i stvaranje stabilnog, predvidivog i transparentnog poslovnog okruženja značajno će uticati na povećanje atraktivnosti Srbije kao investicione destinacije među švajcarskim kompanijama, mišljenja je Ana Grujović, izvršni direktor Švajcarsko srpske trgovinske komore.

    Švajcarsko srpska trgovinska komora je relativno skoro osnovana. Koja je bila osnovna ideja za osnivanje komore?

    Švajcarsko-srpska trgovinska komora je relativno mlada organizacija, koja je osnovana 14. marta 2014, u vidu dobrovoljnog i neprofitnog udruženja. Osnovna inicijativa za osnivanje našeg udruženja je došla od švajcarskih firmi koje posluju u Srbiji, uz podršku Ambasade Švajcarske u Beogradu, a u cilju stvaranja jako povezane švajcarsko-srpske poslovne zajednice, jačanja bilateralnih ekonomskih odnosa između Švajcarske i Srbije, kao i unapređenja domaćeg privrednog okruženja.

    Pilikom osnivanja komore premijer Aleksandar Vučić je pozvao kompanije iz Švajcarske da ulažu u Srbiji, uz obećanje da će Srbija biti dobro mesto za investiranje, bolje nego mnoge države u regionu. Kakva je stav švajcarskih kompanija o Srbiji kao investicionoj destinaciji?

    Interesovanje švajcarskih kompanija za Srbiju kao potencijalnu investicionu destinaciju postoji, i mnoge od vodećih švajcarskih firmi su već uveliko zastupljene na našem tržištu, poput firmi Roche, Nestle, Holcim, Sika, SGS, Ringier Axel Springer, kao i brojne druge. Švajcarsko-srpska privredna saradnja je dobra, i u usponu, i ima još prostora za dalji razvoj. Pored velikih, i mala i srednja preduzeća su sve više zainteresovana za srpsko tržište, zbog čega pomno prate ekonomsku situaciju i redovno se informišu se o postojećim uslovima poslovanja u Srbiji.

    Svako dalje unapređenje vladavine prava, smanjenje birokratije, i stvaranje stabilnog, predvidivog i transparentnog poslovnog okruženja značajno će uticati na povećanje atraktivnosti Srbije kao investicione destinacije među švajcarskim kompanijama.

    Švajcarska je u ovom momentu deseti investitior u Srbiji. Da li su švajcarske kompanije zainteresovane za privatizaciju srpskih preduzeća o kojima se danas najviše govori Telekom, EPS…?

    Švajcarske firme su već pokazale zainteresovanost za privatizacione procese u Srbiji, uzmimo primer kompanije Holcim, koja je kupila cementaru u Popovcu ili kompanije Nestle, koja je preuzela poslovanje Centroproizvoda. Poznato je da švajcarske firme idu tamo gde postoje povoljni uslovi za poslovanje i njihovo interesovanje za srpska preduzeća u restruktuiranju svakako će se povećati uz rast domaće političke stabilnosti, pravne sigurnosti, kao i dalje unapređenje investicionog ambijenta u Srbiji.

    Kako kompanije mogu da postanu članice komore?

    Naše udruženje razlikuje dve kategorije članova, a to su korporativini i individualni članovi. Dakle, svako pravno ili fizičko lice, koje prihvata i poštuje ciljeve delovanja našeg udruženja, i koja se ujedno zalaže za razvoj privredne saradnje između Švajcarske i Srbije, može podneti zahtev za članstvo u Švajcarsko-srpskoj trgovinskoj komori. Zvanični website našeg udruženja, koji će sadržati sve informacije o prednostima i uslovima članstva, kao i našim aktivnostima i uslugama, je trenutno u fazi pripreme, i očekujemo da će biti operativan  u septembru 2014.

    Koji su osnovni ciljevi komore i koji su vaši planovi za naredni period?

    Osnovni ciljevi komore su vezani za olakšavanje poslovnog dijaloga između Švajcarske i Srbije, unapređenje znanja kroz promovisanje švajcarskih vrednosti i koncepta ’Swissness-a’, zastupanje interesa švajcarsko-srpske poslovne zajednice, i podsticanju daljeg poboljšanja lokalnih uslova poslovanja.

    Trenutno naše udruženje radi na okupljanju što većeg broja članova radi izgradnje efikasne platforme za poslovno umrežavanje, razmenu iskustava i identifikaciju primera dobre prakse. To će nam ujedno omogućiti da bolje sagledamo poteškoće u poslovanju sa kojima se suočavaju švajcarske firme koje su prisutne u Srbiji, kao i poteškoće koje su prepreka domaćim firmama da razviju svoje aktivnosti na švajcarskom tržištu, a u cilju razvijanja konstruktivnih rešenja za unapređenje domaćeg poslovnog okruženja, o kojima se dalje može diskutovati sa relevantnim nadležnim organima.

    U skladu s tim, naš prioritet za naredni period podrazumeva izgradnju jake mreže institucionalnih partnera i saradnika, kako u Švajcarskoj, tako i u Srbiji, sa kojima ćemo zajedno raditi na izgradnji održivih i dugoročnih švajcarsko-srpskih poslovnih odnosa, kao i  pružanju podrške održivom razvoju srpske privrede.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE