Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lego pokušaj da se dodvori devojčicama

    Danski Lego jedna je od najvećih svetskih kompanija igračaka koja je počela da se razvija sa svojim originalnim proizvodom – Lego kocakama različitih boja, da bi danas došla i do svog Warner Bros. filma i video igrice. Mnoge studije su utvrdile da igranje Legom ubrzava mentalni razvoj kod dece jer razvija sposobnosti prostorne memorije, prostornog dizajna i aktivira dečiju maštu.

    Međutim, već duže vreme Lego trpi kritike da je svojim marketingom, kao i kreacijom skoro isključivo muških figurica, napravio polno pristrasnu igračku.

    Na ovoj slici vidimo da su Lego muške figurice imale niz zaposlenja, koja su se kretala od astronauta, preko srednjovekovnog osvajača, do vozača Formule 1.

    Kao odgovor na ove kritike Lego je 2012. izbacio novu kolekciju Lego Friends, kao marketing pokušaj da svoje proizvode dodvori devojčicama širom sveta. No i ovaj pokušaj je takođe bio propraćen oštrim kritikama jer je ženske figurice prikazivao u isključivo tradicionalnim ženskim ulogama.

    Kao što vidimo, ovde protagonistkinje Lego Friends kolekcije Olivia, Stephanie i Emma žive u krajnjoj segregaciji, u isključivo ženskom svetu izbombardovanim pastelnim bojama. Njihove dnevne aktivnosti uglavnom uključuju vožnju roze automobilom od kuće (gde su usisavale i kuvale) do kafića gde se socijalizuju samo sa drugim ženskim likovima.

    Posle ovog ružičastog marketing fijaska koji, izaziva deja vu na sličan neuspešno “antiseksistički“ marketing potez barbike preduzetnice, na internetu je pokrenuta peticija za adekvatnu kolekciju Lega, koja bi devojčicama obezbedila ispravne uzore. Na predlog švedske geohemičarke Ellen Kooijman napravljen je novi set za igranje sa nazivom Research Institute, za koji se očekuje da se nađe u prodavnicama do avgusta ove godine.

    Ovaj preliminarni izgled seta za igranje je odmah podigao par kontroverznih pitanja na  internetu, od kojih je jedno: zašto su ove figurice (koje inače nemaju naročito ljudski izgled) obojene na način zbog kojeg izgledaju 'fotošopirano'. Odnosno, ako je ovo već kolekcija koja predstavlja različite talente i sposobnosti žena, čemu  ovakva pažnja na fizički izgled i zašto je ovim figuricama veštačko dodat struk i telesni oblik peščanog sata? Još jedna nerazumljiva činjenica je da su sve tri naučnice iz nekog razloga uznemirene, tužne ili besne.

    Izgleda da su za kompanije igračaka pink-free i vesela atmosfera dva međusobno isključujuća pojma.

    Lego je inače kompanija koja se u poslednje vreme suočava sa mnogobrojnim kritikama. Tako je nedavno i Greenpeace pokrenuo kampanju protiv Lega zato što sarađuju sa jednom naftnom kompanijom.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE