Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako se živelo u SAD pre velike finansijske krize

    Od početka svetske finansijske krize i kolapsa američke investicione banke Lehman Brothers prošlo je već otprilike šest godina.

    Kako piše Business Insider, život u Americi pre finansijskog kolapsa iz današnje perspektive delovao je poput ludog sna. Bilo je to vreme kada su mnogi mislili da je dobra ideja uložiti u kupovinu druge ili treće kuće (bilo je to pre kraha tržišta nekretnina), a mladi ljudi su nakon studija videli veliku perspektivu u karijeri u investicionim bankama.

    Business Insider je na jednome mestu prikupio niz kulturoloških i društvenih primera koji odražavaju gotovo apsurdnu opsednutost novcem i bogatstvom u razdoblju od 2003. do 2008. godine.

    U razdoblju pre kraha u Americi i svetu bile su vrlo popularne TV emisije o – nekretninama. Jedna od njih bila je i Flipping Out, reality show pokrenut 2007. godine (traje i danas), u kojem učesnici pokušavaju kupiti kuće, renovirati ih i zatim ponovno prodati. Business Insider tvrdi kako je emisija sasvim dobro uhvatila tadašnji duh vremena.

    MTV-jeva serija 'My Super Sweet Sixteen' takođe je bila vrlo popularna u prvim godinama 21. veka, a u osnovi je prikazivala raskošne zabave bogatih tinejdžera. Još jedan kulturološki znak prevelikog obilja i opsednutosti novcem.

    Terenska Hummer vozila, koja inače troše puno goriva, bila su vrlo tražena. U 2006. godini u Americi bilo ih je prodato više od 70 hiljada.

    Opsednutost bogatstvom odražavala se i na muzičkim top listama. Tako je 2003. godine jedan od najpopularnijih albuma bio 'Get Rich or Die Tryin'" (Obogati se ili umri pokušavajući) 50 Centa.

    List The New York Times je bio pokrenuo celu seriju članaka pod nazivom 'Doba bogatih', koja je dokumentovala ekstremne primere bogatstva u Americi.

    U godinama pre kraha činilo se kako svi ulažu u deonice… majke, očevi, deke, bake…

    Psihijatrijske seanse u Njujorku dosegle su vrtoglavu cenu od 600 dolara. Po satu.

    Jedan naslov iz New York Timesa početkom 2007. godine glasio je: "Generacija '07 dobija brojne ponude za posao". Drugim rečima, činilo se kako mnoge čekaju izvrsne poslovne prilike odmah po završetku fakulteta.

    Iste godine list The Age objavio je članak pod naslovom: "Dobra vremena za sve narode". Iz današnje perspektive naslov zvuči vrlo ironično.

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE