Slovenija sve manje `privlači` Nemce
Popularnost Slovenije za nemačke firme je u padu, pokazala je anketa koju je sprovela Slovenačko-nemačka trgovinska komora, koja navodi da je Slovenija sa drugog mesta pala na osmo na listi 22 investicione destinacije.
Anketa sprovedena u nemačkim kompanijama koje posluju u Sloveniji pokazuje da se ta zemlja, koja je u 2012. zauzimala drugo mesto na listi, u 2013. našla iza Nemačke, Estonije, Kine, Rusije, Slovačke, Češke i Poljske, prenosi agencija STA.
Pad na listi objašnjava se nepovoljnim poreskim propisima, neefikasnom borbom protiv korupcije i kašnjenjem u plaćanjima, navode zvaničnici komore, dodajući, ipak, da Slovenija ima i neke prednosti, pre svega razvijenu infrastrukturu, dobre lokalne dobavljače i obrazovanu radnu snagu.
Slovenija se i dalje visoko kotira među 16 zemalja centralne i istočne Evrope, budući da je u tom regionu među pet vodećih investicionih destinacija, navode u komori.
Kompanije sa nemačkim kapitalom u Sloveniji godišnje ostvaruju prihode od sedam milijardi evra i zapošljavaju više od 46.000 radnika, mahom u prerađivačkoj industriji, pokazuju podaci komore.