Koridor 11: Rizik na teret koncesionara
Deo Koridora 11 najverovatnije će se graditi kroz koncesiju, a Srbija će ubuduće, zbog velike zaduženosti, sve više težiti izgradnji infrastrukture kroz koncesije i javno privatna partnerstva, kaže državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja Miodrag Poledica.
Deo Koridora 11, koji vodi od Rumunije ka Italiji, a preseca Srbiju i Crnu Goru, najverovatnije će ići kroz koncesiju, rekao je Poledica na konferenciji o transportu i logistici jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona.
Imamo nekoliko deonica od Beograda do Požege na Koridoru 11 i u pregovorima smo sa partnerima da se jedan deo radi po modelu koncesije, kazao je on i dodao da će to najverovatnije biti partneri iz Kine.
Poledica je podsetio da je na deonici od Beograda do Čačka već započeto dosta radova i dodao da će se nastojati da se kompletan rizik ovoga puta prebaci na koncesionara da se ne bi ponovile situacije kao sa Altinom.
Poledica je ukazao da je deonica Požega – Boljare kompleksna i da zahteva velike investicije, ali da ima dosta zainteresovanih investitora i da je još sve otvoreno.
O rokovima za izgradnju autoputa Beograd – Crna Gora je dosta teško govoriti, ali, dodao je Poledica, Crna Gora je već ušla u aranžman sa kineskim kompanijama za izgradnju deonice duge 40 kilometara.
Pomoćnik ministra saobraćaja Crne Gore Rešad Nuhodžić potvrdio je da ta zemlja pregovara sa kineskom Exim bankom o uslovima finansiranja jedne od deonica od Bara do Boljara.