Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zauzeti ste, ali da li baš kako treba?

    Upravo sada ste verovatno veoma zauzeti. Ukrali ste nekoliko trenutaka da predahnete i prokrstarite internetom do sledeće obaveze. Danas ste odgovorili na desetine e-mailova, razgovarali telefonom možda sat možda dva, uspeli da predate dogovoren izveštaj ili ste uz malo sreće odložili za sutra. Ali, interesantno je pitanje – koliko ste toga zaista URADILI? Da li ste uradili nešto što je dalo rezultat?

    James Clear, preduzetnik, pisac i sportista, posao deli na dva dela. Kretanje i akciju.

    Velika je razlika kada ste u pokretu i kada ste u akciji. Zvuči isto, ali nije.

    Krećetese kada ste zauzeti jer nešto radite, ali ovakav rad sam po sebi ne donosi rezultate. S druge strane, kada preuzimate akciju, to sigurno donosi rezultate. James Clear daje primere:

    „Ako smislim 10 tema o kojima ću pisati, to je kretanje. Ako sednem, napišem i objavim tekstove, to je akcija.

    Ako pošaljem 10 ponuda za poslovnu saradnju, krećem se. A, kada potencijalne kupce pozovem, pregovaram i oni postanu moji klijenti, to je akcija.

    Ako, u želji da smršam, tražim idealnu ishranu za sebe, pročitam par knjiga i napravim jelovnik, to je kretanje. Ali, ako to sprovedem u delo i počnem sa planiranom ishranom, to je akcija (a i sigurno skidanje kilograma).

    Ako odem do fitnes centra, raspitam se o uslovima i terminima, potražim ličnog trenera, u pitanju je kretanje. Ali, ako spakujem torbu sa opremom, uradim trening, to je akcija.“

    Kretanje je često važno jer vas priprema, nudi strategiju i znanje. Ali, ne donosi rezultate. Možete svratiti do fitnes centra 100 puta i raspitivati se o trenerima i terminima, ali tako nećete steći kondiciju niti oblikovati telo (možda hoćete malo zbog šetnje do fitnesa, pod uslovom da niste išli kolima).

    Ako malo bolje sagledate svoj dan, primetićete da ste veliki deo dana proveli u pokretu (bar je kod većine tako, kaže Clear). A zašto? Zašto radite nešto što ne dovodi do cilja i rezultata?

    Prvo, jer svakome za pravu akciju treba priprema (kontaktirati potencijalne klijente, zakazati termine, upoznati trenera) i treba znanja. Ali, glavni razlog je da se svi plašimo neuspeha. Kretanje nam daje osećaj da se krećemo ka rezultatu, nešto se dešava, napreduje i nema rizika. Zato se preuzimanje akcije odlaže i odlaže kako bi se odložio i neuspeh.

    Koliko je u vašem radnom danu kretanja, a koliko akcije?

    Koliko god možete preuzimajte akcije, pa makar male. A Clear ima i odličnu ideju koja funkcioniše – za svaki posao, kakav god, postavite datum kao granicu ili trenutak kada ćete preći u akciju bez odlaganja. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE