Namenska vozila uvozimo, umesto da ih pravimo
Srpska komunalna i vatrogasna vozila su jeftinija od uvoznih, ali je i pored toga u poslednjih desetak godina uvezeno, primera radi, više od 500 "smećara", dok srpski proizvođači nisu dobili ni 10 odsto tih poslova.
U preduzeću Vatrosprem proizvodnja iz Beograda kažu da se na primeru rotacionog kamiona "smećara", najsloženijeg tipa tih vozila, može objasniti šta se dešava kad se tako složen proizvod uveze u Srbiju.
Posle četiri-pet godina dolazi do trošenja osnovnog pokretačkog dela čija bi popravka, ako bi se vozilo odvezlo kod stranog proizvođača, koštala i do 30.000 evra, a pošto nemaju tog novca, javna komunalna preduzeća obično takvo vozilo stave van stroja.navedeno je u saopštenju.
U javno-komunalnom preduzeću u Kruševcu su tražili da sa kamionske šasije u dobrom stanju, skinemo smećarsku nadgradnju, koja bi bila prodata kao staro gvožđe, a da na postojeću šasiju nadgradimo cisternu za vodu, kaže direktor Vatrosprema Dragiša Marinković.
Na njegov predlog je rotaciona smećarska nadgradnja koja je trebalo da ide na otpad popravljena i to za mnogostruko manji iznos nego što bi to koštalo u inostranstvu. Takvi strani kamioni "smećari" u Srbiji se prodaju za 150 do 160 hiljada evra.
Prema Marinkovićevim rečima, kada bi isto vozilo radili domaći proizvođači, ono bi koštalo neuporedivo manje, a kupcu bi servis uvek bio pri ruci i eksploatacioni vek takvog smećara bi produžio na najmanje 10 godina.