Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Informacija zlata vredna – slobodno parking mesto

    Pitanje slobodnog mesta na kome ćete ostaviti svoje prevozno sredstvo vremenom će postajati sve ozbiljnije kako se urbane sredine budu uvećavale. Potraga za slobodnim parking mestom predstavlja utrošak najdragocenijeg resursa – vremena, ali i goriva, što danas nije zanemarljiva stavka. Određena istraživanja kažu da je gotovo trećina automobila u pokretu, u jednom gradu, u potrazi za parkingom. Odnosno, oko 70 miliona časova svake godine ljudi provedu u potrazi za par slobodnih kvadrata na kojima bezbedno i u skladu sa propisima mogu da ostave svoje vozilo.

    Rešenje problema nije tako daleko – ono već postoji u okviru šoping centara u vidu senzora koji će vam svojom bojom ukazati da li je neko mesto slobodno ili ne. Sličnom tehnologijom, uz pomoć pametnih telefona i aplikacija, misija kalifornijske kompanije Streetline je da urbane naseobine pretvori u pametne gradove omogućavajući praćenje slobodnih parking mesta u realnom vremenu.

    ‘Pametno’ parkiranje ne samo da olakšava život vozačima, već ima pozitivan uticaj na nekoliko faktora gradskog života – od smanjenja emisije izduvnih gasova do poboljšanja saobraćaja u samom gradu.

    Vrednost parking industrije procenjuje se na oko 25 milijardi dolara na godišnjem nivou, a ovaj sistem u poslednjih 30 godina nije doživeo velike transformacije. Prema istraživanju IBM-a gradovi mogu da uvećaju svoj BDP za oko dva odsto ukoliko se saobraćajna gužva smanji za samo deset odsto. U mestima poput Los Anđelesa to znači oko 22 milijarde dolara dodatnog prihoda za grad. Olakšana potraga za parking mestom znači i to da će se vozači lakše odlučiti da sednu za volan i krenu ka centru grada, što indirektno utiče na poboljšanje poslovanja, naročito manjih trgovaca koji na svom sajtu mogu da postave mapu za praćenje slobodnih parking mesta.

    Odgovor na ozbiljne izazove sa kojima se suočavaju veliki gradovi je u ugradnji senzora na svako parking mesto čiji je zadatak da detektuju da li je ono zauzeto ili ne. Putem wireless-a podaci se šalju na cloud server, a korisnicima su dostupni u realnom vremenu putem aplikacije Parker. Ova besplatna aplikacija takođe sadrži informacije o cenama, dok u pojedinim mestima omogućava i plaćanje parkinga. Postoji opcija audio obaveštenja  slobodnom mestu u blizini, a Parker će vam pomoći i da pronađete vaš auto, ako ste zaboravili gde ste se tačno parkirali.

    Pored benefita za vozače Streetline je obezbedio i aplikacije koje ukazuju na podatke o tome koliko su određena parking mesta opterećena, što gradu omogućava pravilno određivanje cenovne politike.

    Uvođenjem pametnog parkinga vozači će za 42 odsto smanjiti vreme potrage za slobodnim mestom, skratiće broj pređenih kilometara za oko 23 odsto, dok se investicija uvođenja sistema isplaćuje u roku od jedne do dve godine. Nije zanemarljiv ni uticaj na ekologiju u vidu smanjenja emisije CO2 za oko deset odsto.

    Ukoliko bi tehnologija pametnog parkinga bila implementirana širom sveta, dnevno bi se uštedelo milion barela nafte, tvrde u Streetline-u.

    Ceo tekst preuzet je iz BIZLife magazina

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE