Cene skakuću `na sitno`

Uprkos sve slabijoj kupovnoj moći u Srbiji, po sistemu takozvanih "puzajućih" poskupljenja, porasle su cene za mnoge proizvode. Stabilnost inflacije ispred stanovništva, sumnjaju pojedini ekonomisti.

U trgovine su stigli novi cenovnici za pojedine vrste mleka, sireva, namaza, pašteta, žestokih pića, kućne hemije, kozmetike "teži" za dva do sedam odsto. Već početkom sledećeg meseca najavljuju se rast cena pojedinih prerađevina, vina, pelena…

Pakovanje "vajkrema" od 250 grama poskupelo je za šest dinara, dok je maslac iz Mlekoprodukta iste gramature sa 242 "skočio" na 253 dinara.

Viski "Johny Walker" više ne košta 1.258, već 1.429 dinara, dok je "JB" sa 1.370 poskupeo na 1.499 dinara. "Viljamovka" od 0,7 litara skuplja je za 7,6 odsto i sa 964 "otišla" je na 1.038 dinara.

Mleko "femili" sa surutkom od litar i po, skuplje je za osam dinara i staje 140 dinara, dok namaz "sirko" od 100 grama sada košta 58 dinara. Pet dinara više potrebno je i za pakovanje mladog sira od 125 grama.

S obzirom na smanjenje prometa u trgovinama, cene rastu "malo pomalo" i ne u svim grupama proizvoda i usluga istovremeno, kaže za Novosti ekonomista Vladana Hamović.

Utisak je da sve to ide više u korist održanja stabilnosti inflacije u poslednjih nekoliko meseci unazad, nego što se brine o kupovnoj moći stanovništva.

Jer ne treba zaboraviti da je međugodišnja inflacija u oktobru iznosila 2,2 odsto, ali u prva tri meseca ove godine bila je između 11,2 i 12,8 odsto i to se ne može zanemariti u krajnjem ishodu rasta cena.

Najveće poskupljenje od 25 odsto stiglo je iz Neoplante i to za pojedine vrste gotovih jela. 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE