Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta sve možete ukrasti iz japanske poslovne kulture?

    Šta je to karakteristično za japansku poslovnu kulturu, a što može i treba da se primeni svuda u svetu? Možda superljubaznost, poštovanje sagovornika, svež dah ili pažnja usmerena na detalje? Sve to otkriva Melissa Feineman Suzuno, poslovna žena koja je radila u Japanu, a čije savete o karijeri možete da pratite i na Twiteru pod imenom AfterCollege.

    Pozdravi su od suštinske važnosti

    Melisa je bila veoma iznenađena kad je kao gostujući predavač po japanskim školama doživela veliku ljubaznost i poštovanje što od strane đaka, što od samih profesora. Naime, nećete sresti Japanca koji prilikom pozdravljanja neće svaki put ustati i na taj način vam ukazati poštovanje. Male stvari kao što su  'dobar dan, kako ste' ,'doviđenja’, ’prijatno' sa svojim šefom i saradnicima ili prijateljski pozdravi kroz e-mail poštu mogu da naprave veliku razliku i da ojačaju profesionalne odnose.

    Brinite o svom okruženju

    U japanskom školskom sistemu posebna pažnja pridaje se aktivnosti koja se zove souji – vreme kada svi zajedno učenici, nastavnici i direktori čiste učionice i celi kampus. Kako su đaci svesni da će učestvovati u čišćenju više vode računa o higijeni škole i ponosni su što su deo iste. Zato, sledeći put kad vidite nered u kancelariji, bez obzira ko ga je napravio, ne ignorišite – neka prostorija posle vas bude u boljem i lepšem stanju. Obrišite sto za ručavanje, izbacite đubre koje ste zatekli u hodniku, bićete iznenađeni koliko će ovaj mali gest gotovo trenutno poboljšati raspoloženje i vaš stav o kancelariji.

    Cenite i ono neizgovoreno

    U Japanu je veoma neobično čak i nepristojno direktno nekoga kritikovati. Deo njihove kulture jeste i negovanje harmoničnih odnosa i iz tog razloga izbegavaju da rečima povrede nečija osećanja. Međutim, i kada ne žele javno da kažu šta zaista misle i osećaju oni to ipak čine, ali na jako suptilan način – neverbalno nekom gestikulacijom ili izrazom lica. Obratite više pažnje na neverbalne komunikacije u svakodnevnom životu – da li na razgovoru za posao poslodavac zainteresovano čita vaš CV ili krišom gleda na sat, da li klijenti tokom prezentacije sede na ivici sedišta ili su udobno zavaljeni u stolice. Čitajte signale kako biste prema njima prilagodili svoje ponašanje.

    Budite sveži

    Mali detalji poput svežeg daha ili malo više dezodoransa mogu zaista pomoći da ostavite pozitivan utisak. To je stav lične kulture i higijene, zato obavezno držite u torbi ili fioci na poslu potrepšine poput četkice za zube, dezodoransa, četke za kosu… Izgled naravno nije sve, vi ste tu zbog svojih profesionalnih veština, ali niko ne voli da gleda neurednost i zapuštenost ili oseti miris vašeg ručka u vazduhu.

    Ništa nije trivijalno

    Japanci su poznati kao perfekcionisti koji gotovo opsesivno vode računa o svakom detalju – dovoljan je primer kako spemaju suši ili njihovo temeljno ošišano bonsai drvo. Takvi su i kada je o poslu reč. Mnogo japanskog poslovnog bontona vrti se oko detalja koji mogu izgledati trivijalno. Na primer ko ulazi u lift prvi, gde treba da sednete u taksiju ukoliko ga delite sa saradnicima ili koji čaj treba da servirate gostima. Iako sve ove stvari deluju nebitno i zanemarljivo, Japancima nisu – oni obraćaju pažnju čak i kako reagujete na telefonski poziv koji je u stvari pogrešan broj.

    Bez obzira na koji kraj sveta vas profesija odvede, dodatna ljubaznost, osećaj za detalje i pristojnost može biti samo plus u vašoj karijeri i odnosima sa ljudima. O tome vas mogu naučiti Japanci.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE