Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Znate kada vas na poslu sve i svi dovode do ludila? Probajte ovako

    Kada nedeljno u istoj kancelariji provodite preko 40 sati sa istom grupom ljudi obavljajući manje-više iste poslove, manje-više isti zadaci su uplanu, sasvim je očekivano da se kad-tad nešto od prisutnog poigra sa vašim živcima. Bilo da se radi o nekoj, za vas, iritantnoj navici koju dragi kolega praktikuje, načinu na koji šef komunicira ili nekoj od rutinskih radnji, to s pravom ume da nervira. Umesto da svakog dana kolutate očima i rizikujete da vam skaču pritisak i neraspoloženje, poslušajte savete Avery Augustine, poslovne žene koja je uspela da izađe na kraj sa situacijama koje je na poslu dovoode do ludila. Kaže:”Ne ignorišite problem. Budite proaktivni”. Kako?

    Iritantne navike kolega

    Kada je reč o saradnicima, uvek se nađe bar jedan čije navike nerviraju. Da li pred vama glasno razgovara telefonom, previše se mota oko vašeg stola, voli da zapitkuje šta ste radili za vikend a još više da vam prepričava najnovija dešavanja u firmi? Da, može da bude naporno. Važno je da znate da vaš kolega ne može da čita misli i pojma nema da vas nervira. To, naravno, ne treba direktno reći, ali postoji ‘fin’ način. Na primer:” Ne mogu sada da pogledam tvoj e-mail (da ti odgovorim na pitanje, da pažljivo slušam šta pričaš…). Usred sam nečeg važnog. Možemo kasnije…?”. Zvuči jednostavno, a tako i jeste. Videćete, vremenom mu nećete biti omiljeni auditorijum. Obići će vas.

    Šef vas izluđuje

    Šef koji viče iz kancelarije i to sa drugog kraja i neprestano vas prekida pitanjima da li je stigao e-mail od predsednika odbora ili vam traži nečiji kontakt, može biti i te kako izvor napetosti (blaga reč, ali nazovimo to tako). Za razliku od iritantnog kolege, sa nadređenima je situacija nešto delikatnija. Probajte – sledećeg puta kada povišeni glas šefa stigne do vas, umesto da se nadvikujete, otiđite do njegovog stola i tihim tonom recite:”Izvinite, nisam želeo da vičem, ostali su u poslu, pa da ih ne ometam došao sam do vas. Da li vam još nešto treba?“.

    Ponekad ovakva vrsta ‘suptilnosti’ može da upali, međutim, ako se to ne desi, ne plašite se da svoj stav iznesete nešto čvršće privatno 'u četiri oka' ili na godišnjem sastanku kada vam šef traži mišljenje i povratnu informaciju.

    Ta dodatna – dosadna obaveza

    Profesionalizam zahteva i prilagodljivost, stoga morate biti fleksibilni timski igrač koji će pomoći kad god zaškripi. Međutim, verovatno postoji deo posla u kojem ne uživate, a nameće vam se kao obaveza i to svakog radnog dana. U ovakvim sitacijama sve je u vašem pristupu problemu – ako kukate šefu kako vas dodatna obaveza strašno zamara i ne volite je, teško da ćete od njega dobiti nešto više od “Baš mi je krivo”. Ali, ako promenite pristup i ponudite mu konkretno rešenje:”Ovi dodatni izveštaji mi oduzimaju dragoceno vreme, Nažalost, zbog njih se  nisam dovoljno posvetio drugim važnim projektima. Predlažem da obučimo par najboljih članova tima i na njih delegiramo tu obavezu“. Zvuči teško i komplikovano, ali realno nije. Probajte. Sve dok ćutite, drugi su sigurni da vam je dobro i da nema razloga da se žalite i ne znaju šta vas sve izluđuje.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE