Železnica nema vremena za čekanje
Železnice Srbije su maksimalno ubrzale realizaciju međunarodnih kredita, pa se zbog neodgovornosti prethodnog rukovodstva i kašnjenja plaćaju kazneni penali koji su, samo ove godine, "pojeli" oko 850.000 evra.
Srpske železnice u prethodnom periodu od ukupno 375 miliona evra kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke do sada utrošile svega oko 66 miliona evra ili samo 17,6 odsto, izjavio je generalni direktor železnice Dragoljub Simonović.
Od tog iznosa, novo poslovodstvo srpskih železnica je u prethodnih šest meseci već povuklo čak 21 milion evra, saopštile su železnice.
Novo poslovodstvo Železnica Srbije pokrenulo je sve projekte, koji se finansiraju iz međunarodnih kredita, koji su stajali i po dve, tri godine i sigurno je da zbog nas neće kasniti realizacija ni jednog međunarodnog kredita, rekao je on.
Srpske železnice, kako je rekao, nemaju više vremena za čekanje i modernizaciju infrastrukture i voznih sredstava, što se finansira iz međunarodnih kredita, započeće u najkraćem mogućem roku, ubrzati procedure, angažovati kreditna sredstva i maksimalno brzo realizovati projekte.
Posledica ovako neodgovornog i nestručnog ponašanja prethodnog rukovodstva je da danas nemamo već stotinak kilometara remontovanih pruga i bar desetak novih vozova, a pored toga bankama smo samo ove godine morali da platimo i penale od oko 850.000 evra, rekao je Simonović.
Železnice Srbije i državu samo nepovlačenje kredita EBRD koštalo je oko 3,5 miliona evra, rekao je Simonović i podsetio da se nedopustivo dugo kasnilo i sa realizacijom ruskog kredita od 800 miliona dolara, dok su Vlada Srbije i novo poslovodstvo pregovore uspešno priveli kraju i potpisali prve ugovore.
Prelomni trenutak u pregovorima sa Rusima bila je poseta Simonovića ruskom proizvođaču Metrovagonmašu februara ove godine, kada je dogovoreno da se za 100 miliona dolara iz ruskog kredita, umesto 19 dizel-motornih vozova, može nabaviti čak 27 garnitura.
Samo po tom osnovu, srpske železnice su uštedele državnom budžetu između 30 i 40 miliona evra, a ove godine biće utrošeno i prvih 15 miliona dolara za nabavku dizel-motornih garnitura.