Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Imidž najvećih brendova veći od dobiti

    Stotinu najvećih svetskih brendova zajedno vredi 2.600 milijradi dolara. U samom vrhu nalaze se tri tehnološke kompanije, a sa vrednošću od 185 milijardi dolara prvo mesto zauzima Apple, pokazuju rezultati godišnje analize marketinško-istraživačke kuće Millward Brown.

     

    Nijedna kompanija nije značajno povećala vrednost u odnosu na prethodnu godinu. Kao razlog za ovo britanski Economist navodi da je najverovatnije u pitanju to što su ove kompanije umesto inovativnih rešenja, praktično ’prerađivale’ postojeće proizvode.

    Odmah posle Apple-a, na listi najmoćnijih brendova je Google, iza kog sledi IBM, oba vredna više od 100 milijardi dolara.Microsoft, uprkos lansiranju radikalno novog operativnog sistema, doživeo je pad vrednosti brenda. Samsung se popeo za 25 mesta na lestvici najboljih brendova, delimično zahvaljujući nedostatku inovacija kod konkurencije, ali i usled povećanja troškova oglašavanja od 1,6 milijardi dolara.

    „Brendovi su, u osnovi, obećanje. Oni govore potrošačima kakav kvalitet mogu da očekuju od konkretnog proizvoda i, praktično, pokazuju "ličnost" samog proizvoda“, ističe Economist. Kompanije mnogo investiraju u imidž svojih brendova kako bi podstakli prodaju i očuvali lojalnost potrošača. Merenje vrednosti brenda je teško, a Millward Brown kreira godišnje rang liste najmoćnijih svetskih brendova na osnovu utiska potrošača i dostignuća samih kompanija koje ih proizvode.

    Kada su u pitanju luksuzni proizvodi čini se da ove kompanije još više vode računa o imidžu. Najveći skok vrednosti  od 63 odsto zabeležila je Prada. Kompanija je uvećala prodaju i na starim i na novim tržištima. Ali čak i u zapadnoj Evropi najstrasniji kupci "Pradinih" proizvoda bili su azijski turist.

     

     

    Foto: sxc.hu/dleafy

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE