Da li je Nike ‘proklet’?

Već nekoliko dana svetski mediji, ali i naši, pišu o slučaju južnoafričkog atletičara Oskara Pistorijusa, koji je u domu u Pretoriji ubio svoju devojku Rivu Stenkamp.

U medijima se govori o različitim scenarijima kako se dogodila ova tragedija, ali o svemu će se verovatno više znati kada se saznaju sve pojedinosti slučaja i naravno završi moguće suđenje.

Međutim jedan drugi aspekt takođe je obeležio ovaj događaj. A to je kompanija Nike, čiji je Pistorijus bio jedan od promotera.

Ona je odmah posle događaja u Pretoriji, smatrala da nije primereno da jedna od reklama ove kompanije sa južnoafričkim atletičarem bude u opticaju s obzirom da je on iz pištolja ubio svoju devojku. Naime, slogan te kampanje glasi „Ja sam metak u šaržeru“ (I am the bullet in the chamber).

A Nike-u ovo nije prvi sličan slučaj. Kompaniju zbog sve češćih skandala sportista pod njenim okriljem već nazivaju „prokletom“.

Nedavno smo imali priliku da bliže upoznamo „sportski život“ slavnog bicikliste Lensa Armstronga. Čovek koji je ceo svoj sportski život sabio u jedno jedino priznanje kod Opre Vinfri, 2001.godine napravio je reklamu za Nike sa sledećim tekstom kojim se obraća gledaocima: „Svi žele da znaju na čemu sam. Na čemu sam? Ja sam na svom biciklu i surovo treniram šest sati dnevno. Na čemu si ti?“

Nike je odmah posle odluke američke Antidoping agencije da kazni Armstronga zbog dopinga, odlučio da više ne sponzoriše biciklistu.

Ipak, bilo je i drugačijih primera. Jedan od miljenika kompanije, Tajger Vuds, vukao se mesecima po medijima zbog navodnih optužbi da je varao svoju ženu i priznanja da je zavistan od seksa. Međutim, Nike je ostao uz Vudsa. Sada Vuds ostvaruje velike sportske rezultate bez „varanja“.

Jedan od „loših momaka“ kompanije Nike je i igrač američkog fudbala Majkl Vik, koji je 2008.godine proglasio lični bankrot. Razlog je njegova pasija, a to su nelegalne borbe pasa.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE