Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    EU pooštrava ograničenja za reklamiranje cigareta

    Evropska unija (EU) je predložila drastične mere ograničavanja reklamiranja cigareta, među kojima je i zahtev da paklice treba da odražavaju smrtnu opasnost od pušenja.

    Ukoliko zemlje članice EU i Evropski parlament usvoje takav zakon, izveštava Reuters, grafička vizuelna i pisana upozorenja će ubuduće zauzimati 75 odsto površine na paklici cigareta, ostavljajući samo 25 procenata, pa i manje, za proizvođački brend.

    Prema sadašnjim propisima EU, upozorenje o opasnosti korišćenja duvana mora da zauzima najmanje 30 procenata površine kutije za cigarete.

    „Podaci govore sami za sebe – duvan ubija polovinu njegovih korisnika i stvara visoku zavisnost“, izjavio je komesar za zdravstvo Tonio Borg.

    Planom se predviđa i zabrana slim cigareta, kao i cigareta sa ukusom mentola.

    Kompanije kao što su Imperijal „Imperial Tobacco“ i „Philip Morris“ strahuju da će pooštravanje restrikcija na reklamiranje duvana u EU poslužiti kao presedan kojem će pribeći i zakonodavci na rastućim tržištima poput Azije i Afrike.

    Vrednost akcija kompanije „British American Tobacco“ opala je za više od tri procenta u poslednja dva dana, otkako su u javnost procureli detalji iz predloga EU.

    Očekuje se da će duvanska industrija u predstojećem periodu intenzivirati aktivnosti protiv navedenog predloga, čim vlasti i zakonodavci u EU otpočnu proces preciziranja pravila koji bi mogao da potraje i do dve godine, i možda rezultira čak još strožom finalnom verzijom zakona.

    Prošle godine, četiri od pet najvećih američkih duvanskih kompanija tužile su američku saveznu vladu zbog nalepnica koje su morali da lepe na svaku kutiju cigareta.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE