Bolja organizacija ubrzava zdravstvo

U Gradskom centru za obaveštavanje počeli su da se „slivaju“ podaci iz svih zdravstvenih ustanova u Beogradu koje učestvuju u hitnom prijemu pacijenata o trenutnim raspoloživim kapacitetima, što će omogućiti da pacijenti dobiju bržu i kvalitetniju uslugu.

Zdravstvene ustanove podatke dostavljaju Centru, koji se potom prosleđuju Gradskom zavodu za hitna medicinska stanja, kako bi ekipe hitne pomoći na terenu u svakom trenutku imale informaciju gde su slobodni kapaciteti i gde mogu da prevoze pacijente. 

Na ovaj način trebalo bi da se postigne ravnomerna opterećenost kapaciteta zdravstvenih ustanova, a pacijenti da dobiju bržu i kvalitetniju uslugu.

Gradonačelnik Dragan Đilas objašnjava za Tanjug da je odluka o ovakvoj obradi podataka doneta kada je sagledano koliki „pritisak“ postoji na Klinički centar Srbije i Urgentni centar i potrebe da građani za što kraće vreme dobiju neophodnu zdravstvenu negu.

„Ideja je da Centar koji ovde postoji pojačamo i osposobimo i da u ovoj ovde prostoriji dobijamo informacije o svim raspoloživim kapacitetima što se tiče bolničkih postelja u gradu i potencijalnih mogućnosti operacionih sala. I da sa ovog mesta za sve ljude koji se obrate Hitnoj pomoći, dobijemo informaciju gde mogu da budu prevezeni, a gde će im na najkraći, najbrži, najbolji mogući način biti ukazana pomoć“, ističe Đilas.

Direktor Urgentnog centra doktor Zlatibor Lončar kaže da je za kratko vreme situacija sagledana i pronađeno rešenje, dodajući da je suština ovog Centra to što će već u ranim popodnevnim satima postojati presek situacije u zdravstvu u Beogradu.

„Imaćemo tačne podatke o tome koja bolnica sa kojim kapacitetima raspolaže i šta može da uradi u naredna dvadeset i četiri časa. To je izuzetno važno, jer kad imate problem i životno ugrožene ljude, treba da uštedite na vremenu, odnosno da oni što pre stignu do lekara i da im se pruži adekvatna pomoć“, napomenuo je Lončar.

Inače, Gradski centar za obaveštavanje objedinjuje sve sisteme telekomunikacionih veza i rad svih profesionalnih službi u vanrednim situacijama. 

Centar je nastao sedamdesetih godina, a uz pomoć Grada Beograda tokom 2004. godine je renoviran i opremljen savremenim uređajima. Tada je uloženo 40.000 evra u modernizaciju ove operativno tehničke jedinice, nabavku savremenog monitora, sistema telekomunikacionih veza i računarske opreme.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE