Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Velika kriza evropskih avio-kompanija

    Gotovo sve evropske nacionalne avio-kompanije, uključujući i najveće sisteme, završiće ovu godinu u minusu. Na nedavno održanom sastanku avio-prevoznika u Briselu najavljeno je dramatično rezanje troškova, ali i otkazi, ukidanje neprofitabilnih linija, predstavništava, smanjenje plata, pišu Novosti.

    Ni projekcije za narednu godinu nisu sjajne, a ima i onih kompanija kojima preti „katanac“, kao što je slovenački „Adria Airways“.

    Evropa ne toleriše državnu pomoć avio-prevoznicima. Regulatorna agencija za konkurenciju EU, pokrenula je protiv „Adrie“ istragu, kojom će se utvrditi da li su postupci slovenačkih vlada u periodu od 2007. do 2011. godine u četiri dokapitalizacije sprovedeni u skladu sa pravilima, koja svim konkurentima u evropskom avio-sabraćaju osiguravaju iste uslove. Prijavu protiv „Adrie“ i Slovenije podneo je „Austrian Airlines“.

    Slovenija je, naime, u svoju aviokompaniju ubrizgala 85,5 miliona evra, a stručnjaci procenjuju da će odluka EU biti takva da će „Adria“ i to u najskorije vreme taj novac morati da vrati. Scenario je poznat: ako nema, sledi bankrot. Tako je pre godinu dana EU naložila mađarskom „Malevu“ da vrati državi 215 miliona evra i ova nacionalna avio-kompanija više ne leti.

    Kako za Novosti kaže Dušan Grbić, generalni direktor kompanije „Vision Technologies“, Hrvatska je svoj „Croatia Airlines“ do sada pomogla sa oko 100 miliona evra, ali s obzirom na skori ulazak ove zemlje u EU, subvencijama je kraj. A sama avio-kompanija po oceni stručnjaka godišnje pravi gubitke od 15 do 20 miliona evra. „Croatia“ ima više od 1.100 zaposlenih, ne ulazi u restrukturiranje i vodi je partijski menadžment. „Croatia“ je dala avans „Erbasu“ za zamenu četiri stara za četiri nova aviona, ali je otkazala porudžbinu. Taj avans će izgubiti ako naredne godine ne zatraži isporuku aviona za 2017. godinu.

    Što se Makedonije tiče, ona nema ozbiljnu kompaniju. „BiH Airlines“ je u problemu od kada ih je napustio „Turkish Airlines“. Imaju samo dva ATR i pokušavaju da kupe ili na lizing pazare jedan avion sa 130 do 140 mesta. „Montenegro Airlines“ je takođe u krizi. Ako se srpski „Jat Airways“ uspešno restrukturira mogao bi ponovo da „zagospodari“ regionom, procenjuje Grbić.

    „British“, „Air France“, ali i „Lufthansa“, koja je vlasnik još i „Swissa“ i „Austriana“ i te kako imaju finansijskih problema. Skandinavski SAS za „dlaku“ je izbegao bankrot. „Al Italia“ se oporavlja, ali je još u minusu. Pozitivne su samo loukost kompanije, i to ne sve. „Fly Niki“ je u ozbiljnim problemima, ukida mnoge linije, pa se između ostalog kompanija proslavljenog vozača „Formule 1“ Nikija Laude uskoro se povlači i iz Beograda.

    „“Lufthansa“ će od januara po Evropi leteti preko svoje ćerke firme „Lufthansa City Line““, kaže Grbić. „Time će troškove za letačko osoblje prepoloviti, jer je primera radi plata pilota u ćerki firmi duplo manja od pilotske u „Lufthansi“.“

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE