Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    5 neuobičajenih praksi prema kojim Gugl tretira svoje zaposlene

    Jedna od stvari kojima se divimo kada je reč o kompaniji Gugl je pristup njenog menadžmenta da u obzir uzme podatke i statistiku i time stvori prostor u kome će ljudi prilikom rada sami odlučivati i voditi se sopstvenim odlukama. Zbog toga nije čudno što je upravo Gugl već jedanaest godina zaredom na prvom mestu na svetu kada je u pitanju radno okruženje.

    Laslo Bok, Guglov bivši šef ljudskih resursa je u raznim knjigama, na mnogim sajtovima i platformama do detalja podelio kako se u ovoj firmi radi. Mi vam sada prenosimo nešto od toga.

    1. Budite dosledni, ne rasipajte se

    via GIPHY

    Da li ste ikada radili u timu u kom “desna ruka ne zna šta radi leva”? Možda taj tim favorizuje neke svoje članove i stavlja ih ispred drugih, menja strategiju na svakih par dana ili nema jasnu viziju.

    Zato je Gugl došao do zaključka da kada su menadžeri i šefovi dosledni i pravedni i kada postoji element predvidivosti, ljudi se osećaju slobodnije i zadovoljniji su.

    Razlog zbog koga je ova praksa takva je zato što zaposleni mogu da, u okviru tih parametara, rade šta hoće. Ako šef ne zna šta će sa sobom i hoće sve odjednom, onda radnici neće znati šta smeju ili ne smeju.

    1. Imajte moralnu, a ne poslovnu, misiju

    Guglova  misija je prvi kamen temeljac njegove kulture poslovanja i glasi: „Da im je cilj da se organizuju informacije širom sveta i da ih učine univerzalno dostupnima i korisnima.“

    Ono što se razlikuje kod Gugla, u poređenju sa drugim misijama kopanija, je da se ne pominje profit, tržište, akcionari ili korisnici. Vi ne možete da vidite zašto je ovo misija kopmpanije ili do koje granice će ići da bi ispunila svoje ciljeve.

    Prema Boku, ovakva vrsta misije daje smisao radu zaposlenog u kompaniji budući da je ovo više moralan nego poslovni cilj. Bok se, ovom prilikom, osvrnuo i na istorijske trenutke i podsetio da su vekovima moralne motivacije rađale moćne pokrete.

    Ovako Gugl predstavlja veoma poželjno mesto za one koji su motivisani i žele da svom radu daju smisao. A ništa nije moćnije od toga da znate da vaš rad pravi pozitivnu promenu u svetu.

    1. Delite sve

    via GIPHY

    U Guglu, transparentnost je drugi kamen temeljac društva. Dobar primer za to je kada novi kolega dobije pristup skoro svim Guglovim kodovima prvi dan! Zaposleni imaju uvid u to kako napreduje određeni servis, mogu da vide kada će se oni plasirati na tržište, vide izveštaje i ciljeve. Zaposleni dele sve jer veruju jedno drugom da će držati informacije u tajnosti.

    Svi zaposleni u Gugu znaju šta se dešava. Ovakvo deljenje informacija gaji zdrav timski duh, što smanjuje takmičarski duh, zabadanje noža u leđa i kovanje tajnih planova. Blok kaže da ova praksa svima dozvoljava da razumeju razliku u ciljevima među različitim timovima i izbegavanje internog rivalstva.

    1. Dajte zaposlenima ulogu pri odlučivanju

    U Guglu je „glas“ treći kamen temeljac njegove kulture. To znači da gajite uverenje da su ljudi koje ste zaposlili sami po sebi dobri i pouzdani i da im dozvoljavate da donose odluke. To je zastrašujuće za većinu kompanija, ali je u Guglu mnogo dobrih praksi tako proisteklo.

    1. Kada zapošljavate, ocene i diploma nisu bitni

    via GIPHY

    Blok nas uverava da diploma i ocene ništa ne znače jer ne mogu ništa da predvide. On dodaje da nakon dve ili tri godine vaš rad u kompaniji može biti dijametralno suprotan vašem uspehu u školi jer su veštine koje su potrebne za školu i rad drugačije. Zbog toga je čak 14 odsto zaposlenih u Guglu bez fakulteta ili više škole.

     

    Izvor: BIZLife, Inc.com

    Foto: Printscreen

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE