
I u Srbiji do posla sve češće putem društvenih mreža
Kompanije u Srbiji sve više koriste društvene mreže prilikom izbora kandidata za novo radno mesto, a studenti i oni koji su diplomirali, posao sve češće traže putem „Linkedina“, „Twittera“ i „Facebooka“. Ovakvi tendovi vrlo su izraženi u svetu, gde čak i državne agencija za zapošljavanje upućuju kandidate da posao traže preko društvenih mreža i na neklasične načine.
Kako se čulo na okruglom stolu održanom u Rektoratu Univerziteta u Beogradu, u organizaciji „Infostuda“ i Centra za razvoj karijere i savetovanje studenata UB, najnovije istraživanje pokazuje da čak 58 odsto poslodavaca dodatne informacije o kandidatima traži na društvenim mrežama.
Po rečima Tomislava Ćetkovića, šefa obrazovnih sajtova „Infostuda“, s druge strane tek oko 22 odsto studenata svoje profile gleda i kao svoj potencijalni CV. Većina njih, 92 odsto, u svojim biografijama ne navodi svoje profile na društvenim mrežama, ali je moguće da će posle objavljivanja ovih rezultata to mišljenje promeniti.
– Studentima je preporučeno da naprave korisnički profil na „Linkedinu“, koji bi trebalo da izgleda poput radne biografije. Društvena mreža „Twitter“, sa stanovišta poslodavaca ocenjena je kao pogodna za sticanje uvida u to kako kandidati za posao razmišljaju, kako se izražavaju, šta prate i koja su im interesovanja. „Facebook“, kao najdominantnija i mreža sa najviše korisnika nije okarakterisana kao sredstvo koje poslodavci zvanično koriste prilikom selekcije kandidata – kaže Ćetković.
Prema rečima Marije Jovanović iz Univerzitetskog centra za razvoj karijere i savetovanje studenata UB, studenti koji su diplomirali u protekle dve-tri godine kažu da su postavljenjem profila na „Linkedinu“ uspeli da se povežu sa velikim broje poslodavaca. Jovanovićeva navodi da kompanije jedino ovu mrežu priznaju kao relevantnu i da savetuju studentima da naprave profil i koriste ga za povezivanje sa kolegama, profesorima, piscima knjiga koje su čitali i iz kojih su učili, da navode projekte na kojima su radili i slično.
Elena Erdeljanović, PR infostudovih sajtova za zapošljavanje, ukazuje na pojavu još jednog novog zanimanja koje je sve popularnije u Srbiji – community menadžer. Reč je o osobi koja kreira i vodi profile kompanije na društvenim mrežama.
– I kod studenata i kod poslodavaca se polako uvlači svest da je posao moguće pronaći i putem društvenih mreža, naročito za neka specifična zanimanja kao što su community menadžer ili veb-dizajner, jer su ti ljudi već usmereni na kompjutere i internet – objašnjava Erdeljanović.