Lani u Hrvatskoj kupovano 20 posto manje svežeg mleka
U prošloj godini domaćinstva u Hrvatskoj kupovala su gotovo 20 posto manje svežeg mleka u odnosu na 2010. godinu, objavio je danas GfK rezultate istraživanja na osnovu dnevnika kupovine kojeg ispunjava 1500 domaćinstava u Hrvatskoj.
Iako je količinski reč o značajnom smanjenju, vrednost kategorije svežeg mlijeka u istom razdoblju smanjena je za 10 posto, jer su prosečne cene svežeg mleka rasle 10 posto, ističe GfK.
Kada se pogleda koje brendove domaćinstva troše, priča počinje i završava sa samo dva jaka igrača – Vindijin brand „Z bregov“ te Dukatovi brandovi „Dukat“ i „Kim“ čine 90 posto ukupne potrošnje svežeg mleka u domaćinstvima, s tim da je Dukat u 2011. padao znatno više nego Vindija.
Zanimljivost kategorije je nepostojanje jakog aduta trgovačke marke u svežem mlijeku, s izuzetkom Lidla koji uzima oko dva posto udela.
Kada se analizira kupovne navike kupaca svežeg mleka, domaćinstva u periodu 2011/2010, proizlazi da je deo kupaca u 2011. prešao na trajno mleko, a upravo su ti kupci glavni generator vrednosnog pada svežeg mleka.
Za razliku od svežeg, trajno mleko lani beleži blagi porast, ali on nije uslovljen većim količinama nego većim cenama u odnosu na 2010. Tu je dominacija dva glavna igrača manja nego kod svežeg mlijeka, a Vindija i Dukat imaju 50 posto udela u trajnom mleku, uz snažnu prisutnost trgovačkih marki, posebno K plus trajnog mleka koje je u 2011. u odnosu na konkurente najbrže raslo.