Filmovi nezavisne produkcije na festivalu „Cinema city“
Na festivalu „Cinema city“, koji će biti održan od 16. do 23. juna u Novom Sadu, u „Press Exit Point“ takmičarskoj selekciji internacionalnog filma posetioci će moći da vide deset ostvarenja u izboru kritičarke Dubravke Lakić.
Ovaj program predstavlja filmove prikazane na velikim svetskim festivalima i pokazuje najnovije tokove kojima se kreće nezavisna produkcija. Odabrani filmovi takmiče se za nagradu Ibis. „Cinema city“ imaće, kao i ranijih godina, domaću takmičarsku selekciju, raznovrsne prateće cikluse, akademski program…
Kako najavljuju organizatori, „Press Exit Point“ donosi film „Saradnik“ (Collaborator), debitantsko ostvarenje američkog reditelja i glumca Martina Donovana, koje je sa uspehom prikazano na festivalu Karlovi Vari, gde je osvojilo nagradu za najboljeg glumca (Dejvid Mors) i Fipresci priznanje kritike. Ta mračna komedija bogata napetom atmosferom i provokativnim dijalozima govori o iznenadnom obrtu u životu nekada uspešnog dramaturga Roberta Longfeloa.
Peti film reditelja Enthovena „Doviđenja“ (Hasta la vista / Come As You Are), premijerno je prikazan na festivalu u Montrealu, gde je osvojio Gran pri, kao i „People’s Choice Award“ i specijalno priznanje ekumenskog žirija. To je snažna priča o ljubavi, bezuslovnom prijateljstvu i požudi, humoru kao jedinom sredstvu kojim se prevazilaze bolne situacije, o žudnji kao najmoćnijem motivu koji stoji iza čovekove borbe da se prevaziđu lična ograničenja.
Biće prikazan i drugi dugometražni igrani film mlade rediteljke Zuzane Liove „Kuća“ (Dom / The House), priča o nesavršenom muškarcu koji sanja o savršenoj porodici. Film prikazuje oštar sukob generacija, ambicija i ideala unutar jedne nefunkcionalne porodice.
Na programu je i slovenački film „Laku noć, gospođice“ (Lahko noć, gospodična / Good Night, Missy) u režiji Metoda Peveca. Ovaj film je višestruko nagrađen na festivalu u Puli, a govori o nestabilom odnosu i ljubavnim vezama glavne junakinje Hane koja na kraju, ipak, donosi odluku koja će joj olakšati život i učiniti je spokojnom.
Publiku će obradovati novo ostvarenje izuzetne francuske glumice i rediteljke Žuli Delpi „Le Skylab“. Ova odlična komedija pruža nostalgičan osvrt na 1979. godinu i velika porodična okupljanja i to u noći pada Nasine „Skylab“ svemirske stanice.
U selekciji je i film „Ljubav i modrice“ (Love and Bruises), novo ostvarenje poznatog kineskog umetnika Lua Jea, autora „Letnje palate“ zbog koje je u Kini dobio „titulu“ zabranjenog reditelja.
Majstorski režiran, snimljen u Parizu, njegov novi film nastao je prema romanu Jie Liu-Falen i govori o mladoj kineskoj profesorki koja stupa u razornu erotsku vezu sa posesivnim, pomalo primitivnim, ali izuzetno privlačnim Matjeom.
„Istočni Stokholm“ (Stockholm Östra / Stockholm East) Simona Kaijsera da Silve je intrigantna i opasna ljubavna priča između dvoje stranaca koji se upuštaju u vezu strasti i laži, višestruko nominovana za nagrade Švedske filmske akademije i uspešno prikazana u zvaničnim selekcijama Filmfesta u Hamburgu, na međunarodnim festivalima u Indiji, Abu Dabiju…
U „Cinema city“-ju ističu da ne treba propustiti ni „Uspavani glas“ (The Sleeping Voice / La voz dormida), treći film čuvenog Benita Zabrana koji je svetsku slavu stekao prvim ostvarenjem „Sam“ iz 1990. godine. Novi film je nastao prema istoimenom romanu-bestseleru Dulće Čakon i predstavlja svedočanstvo o ženama koje su izgubile rat, završile u Frankovom zatvoru, trpeći nezamislive torture i zločine o kojima su morale da ćute…
Film „Nepravedan svet“ (Adikos kosmos / Unfair World) grčkog autora Filiposa Citosa svetsku premijeru je imao na festivalu u San Sebastijanu, gde je osvojio nagradu za režiju i najbolju mušku ulogu (Antonis Kafecopulos). To je simpatična priča o policijskom isledniku čija je opsesija da bude pravedan, ali u skladu sa sopstvenim moralnim kodeksima, što će ga dovesti u velike neprilike, ali zbog kojih će i naići na ljubav.
Komedija „So života“ (Gianni e le donne / The Salt of Life) italijanskog scenariste, glumca i reditelja Ðanija di Gregorija je humana i optimistička priča o potrazi jednog 60-ogodišnjaka za „novim ljubavnim avanturama“. Uključujući u film svoje poznanike, čak i staru majku, Di Gregorio je malim sredstvima uspeo da napravi veliki egistencijalistički film.