Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Oko 2.300 dinara po registraciji vozila ode na sanaciju saobraćajnica

    Prosečna naknada za javne puteve koju vozač plati u toku godine pri registraciji vozila iznosi 2.300 dinara. Samo po ovom osnovu u 2011. za održavanje puteva izdvojeno je 5,3 milijardi dinara.
     
    Vozači se takođe žale na paprene putarine jer se, primera radi, vožnja autoputem od Novog Sada ka Subotici samo u jednom pravcu naplaćuje 330 dinara, dok je od Beograda ka Novom Sadu putarina 240 dinara, pa su i prihodi za održavanje puteva po ovom osnovu daleko veći.
     
    U održavanju lokalne mreže, kako za „Blic“ objašnjava Saša Paunović, gradonačelnik Paraćina, opštine nemaju posebna namenska sredstva za sanaciju svoje putne infrastrukture, već budžet raspoređuju prema sopstvenim procenama. Međutim, za održavanje lokalnih puteva, deo sredstava i opštine direktno prihoduju od građana pri registraciji vozila.
     
    – Jedan namet je lokalna komunalna taksa u intervalu od 500 do 3.000 dinara. Drugi je naknada u iznosu od par stotina dinara, čiju visinu utvrđuje Vlada, a prihod pripada budžetima opština – objašnjava Paunović.
     
    Dakle, pri registraciji, vozači plaćaju više taksi, i to za održavanje kako republičkih tako i lokalnih puteva. Dok građani Srbije, dakle, iz svoga džepa za održavanje drumova po raznim osnovama revnosno izmiruju svoje obaveze, nadležni najavljuju da će ne samo državni već i lokalni putevi biti u još većem problemu.
     
    Direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak je rekao da će putevi u narednom periodu biti još gori. Ni u Ministarstvu finansija, kao ni Ministarstvu za infrastrukturu „Blic“ nije došao do odgovora na pitanje koliko se godišnje prihoduje novca po osnovu izmirivanja raznih nameta.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE