Da li imate tri ključne crte da bi bili dobar preduzetnik?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li imate tri ključne crte da bi bili dobar preduzetnik?

    Uprkos tome što je globalna recesija koja traje već četiri godine imala brojne negativne posledice na broj radnih mesta, kupovnu moć i standard života prosečnog čoveka, potakla je i jednu zanimljivu pojavu – trend preduzetništva.
     
    Bez obzira radilo se o ljudima koji su u stanju sveopšte apatije videti odličnu poslovnu priliku ili o nekadašnjim radnicima koji više nisu želeli robovati za malu platu u firmi koja ih nimalo ne ceni, preduzetništvo zadnjih godina postaje pravi hit.
     
    Drugo najčešće pitanje koje postavljaju svi koji pokažu interes za preduzetništvo (prvo je, naravno, gde pribaviti novac) jeste koje su to karakteristike koje dele svi uspešni preduzetnici, ispravno smatrajući kako je to važnije od fokusiranja isključivo na dobre ideje ili dobar tim ljudi.
     
    Daleko od toga da dobra ideja i pronalaženje adekvatnog izvora finansiranja nisu važni, ali sve će vam biti uzalud ukoliko ne posedujete ova tri osnovna kvaliteta:
     
    1. Sklonost dobroj organizaciji
     
    Tačnije, sposobnost da prepoznate potrebu za organizacijom, čak i kad niste osoba zadužena za organizaciju. Pritom nemojte brkati organizovanost sa urednošću, jer to nije nužno ista stvar. Čist i uredan radni sto nije indikator uspeha, niti znači da ste dobar poslovni organizator. Postoji čitav niz uspešnih preduzetnika čiji radni stolovi verovatno izgledaju kao da godinama nisu pospremljeni. Organizacija mora biti nešto o čemu ne morate razmišljati, već vam treba ići prirodno. Ukoliko ste jedan od onih ljudi koji si ne mogu pomoći da u svemu što drugi rade ne vide mesta za poboljšanje, to je odličan start.
     
    2. Sposobnost da komunicirate s onima oko vas
     
    Komunikacija je ključna stvar na kojoj se temelje prijateljski i ljubavni odnosi, a svet biznisa nije nimalo drukčiji. Vrlo je lako kriviti svoje zaposlene da ne razumeju što im želite poručiti, ali krivica je u najvećem broju slučajeva barem delimično i vaša kao šefa. Svaki dobar organizator i vođa projekta koji radi s ljudima mora biti i dobar psiholog, budući da ljudi nisu kompjuteri i njihove se reakcije ne mogu predvideti linearnom formulom. Šef nije osoba koja o svakom aspektu poslovanja zna najbolje i najviše, već onaj ko je sposoban okupiti i organizovati tim pojedinaca od kojih je svaki genijalac za specifično područje.
     
    3. Shvatanje da su greške sastavni deo svakog uspeha
     
    Zvuči tako jednostavno u teoriji, ali praksa pokazuje kako je ova lekcija većini preduzetnika najteža. U poslu se često dogodi da sve napravite kako treba, ali ideja ili projekt svejedno neslavno propadnu. Najgore što možete jeste stvoriti kulturu straha od grešaka u svojoj kompaniji, budući da tako nikad neće dobiti iskrenu povratnu informaciju od svojih zaposlenih. Zapamtite da su mnogi ljudi koje danas slavimo kao uspešne preduzetnike i direktore kompanija imali vrlo neslavne početke. Bil Gejts, Stiv Džobs i Mark Zukerberg samo su neki od njih.
     
    Konačno, uprkos tome što su organizacija, komunikacija i učenje iz grešaka tri važna sastojka uspeha, nipošto nemojte zaboraviti možda i onaj najvažniji – budite odvažni u svemu što pokrećete i radite.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE