Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Razmišljajte o sebi kao o ponudi na tržištu

    Kada čujemo da neke osobe sa istim znanjem i veštinama ostvaruju bolji uspeh u radnom okruženju od njima sličnih, obično slede komentari da je to zahvaljujući boljim poznanstvima, uglednijoj porodici i vezama, harizmi. To može i biti tačno, no uspešne osobe vešto ulažu u vlastite odnose s javnošću, što znači da kontinuirano upravljaju komunikacijama s ciljnom javnosti, kaže Elvira Mlivić Budeš, osnivač Poslovne škole Filaks.
     
    U današnjem poslovanju važno je graditi poverenje koje je posledica pouzdanosti, kompetentnosti, poštenja i dopadljivosti. Međutim, u praksi većina ljudi ne može da izdvoji nekoliko pozitivnih osobina po kojima hoće da je drugi prepoznaju. Ponekad je razlog skromnost, jer smo naučili da je pristojno prepustiti drugima da prosude kakvi smo i pohvale nas. Međutim, neki često i ne znaju šta bi rekli. Ako sebi razmišljamo kao proizvodu ili usluzi, onda moramo znati svoje prednosti i nedostatke, odnosno opisati svoju „ponudu“ na tržištu. Ako sami ne definišemo svoj identitet, odnosno ono kako se ponašamo na poslu ili u društvu, kako se odnosimo prema drugima, kako komuniciramo ili radimo, ne možemo očekivati od drugih da nas prepoznaju i pohvale.
     
    Svaki proizvod i usluga moraju ponuditi jedinstvenost na tržištu i pokazati da su u nečemu najbolji. Ako govorimo o osobama koje ulažu u svoj imidž, vlastito kreiranje slike o sebi je polazna tačka od koje ostale osobe zaključuju o vama. Svakodnevno se ponašajte i radite onako kako biste želeli da vas prepoznaju i pamte. Ne činite ništa zbog čega vam može biti neugodno ili čega se u budućnosti možete stideti. Biti izvrstan znači stvoriti naviku, jer smo ono što stalno činimo i kako se ponašamo.
     
    Često očekujemo motivaciju od strane nadređenih ili naše sredine, no obzirom na situaciju na tržištu, od svake osobe se očekuje samomotivacija. Prenesite poruku o vlastitom poslu kao najboljem, kao poslu s kojim se ponosite i koji možete prezentovati u najboljem svetlu, jer to doista i mislite.
     
    Probudite entuzijazam u sebi i pokažite ga, jer on gradi čvrstoću odnosa u kojem će vam ljudi iz vaše radne sredine verovati. Razmislite o sebi kao ponudi na tržištu. Svaka ponuda dolazi u određenom pakovanju, a u slučaju osoba to je negovanost, odeća, cipele, šminka, frizura i slično. Spoljašnja slika mora biti ona koju želimo poslati prema okruženju, ali pakovanje ne znači ništa ukoliko sadržaj ne podržava ono što želite „prodati“.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE