Preporuke za ishranu tokom zime

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Preporuke za ishranu tokom zime

    Tokom ekstremno hladnih dana ne treba smanjivati energetski unos u organizam, jer su njegove potrebe zbog niskih temperatura veće nego uobičejeno, rekla je danas načelnica Jedinice za unapređenje ishrane i kontrolu zdravstvene ispravnosti hrane u Gradskom zavod za javno zdravlje Beograd Vesna Pantić-Palibrk.
     

    Što je duža izloženost spoljnim niskim temperaturama, energetske potrebe su veće, jer se metabolizam, odnosno kalorijska potrošnja pojačava kako bi organizam održao neophodnu telesnu temperaturu i normalno funkcionisao, navela je Pantić-Palibrk u saopštenju dostavljenom medijima.
     
    Osnovne preporuke za ishranu zato se, kako je navela, ne razlikuju bitno od osnovnih preporuka za pravilnu ishranu, ali obroci treba da budu jači u odnosu na uobičajenu ishranu. Raspodela obroka treba da bude pravilna, ujutru je obavezno doručkovati i pravilno raspodeliti hranu u tri “glavna” obroka i jednu do dve voćne užine dnevno.
     
    Doktorka Pantić Palibrk je naglasila i da ishrana treba da bude raznovrsna, kao i da treba davati prednost sezonskom voću i povrću – pomorandzama, mandarinama, grejpfrutu, naru, kiviju, jabukama, brusnicama, bundevama, kupusu, paprikama, peršunu… Ona je podsetila da cink, kojim su bogate riba, jaja, mleko i žitarice, takođe ima važnu ulogu u borbi protiv infekcija, kao i da se namirnice bogate flavonoidima – crveni luk, šargarepa, brokoli, crveno i narandžasto voće, orasi, mahune, jabuke, kruške preporučuju u hladnim danima.

     
    Potrebno je jesti i beli luk, ren, bundevu i krompir, pasulj, grašak, meso, ribu, jaja, žitarice i proizvode od žitarica, a pri izboru mesa prednost treba dati nemasnom mesu – pilećem, ćurećem, telećem.
     
    Pošto je tokom zimskog perioda kraći boravak na suncu i manja produkcija vitamina D, potrebno je unositi više kalcijuma kroz mleko i mlečne proizvode, ali i dovoljno tečnosti, posebno sokove od sveže ceđenog voća i čajeve, tople supe i čorbe. Preporučuje se i da se izbegavaju hladni napici.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE