
NYT: Direktor Fiata-a je spasao američku auto industriju
Američki magazin “New York Times” u poslednjem evropskom izdanju na naslovnoj strani predstavlja Serđa Markionea, izvršnog direktora „Fiat“-a i „Chrysler“-a, i to kao čoveka koji je spasao američku auto-industriju. U do pre nekoliko godina otpisanom “Chrysler”-u na pitanje kako su uspeli da prežive, odgovaraju: “Zato što imamo Serđa”. S druge strane Atlantskog okeana, na slično pitanje u italijanskom Torinu odgovor je bio: “Zato što imamo Markionea”.
– Markione ne samo da je obnovio “Chrysler”, bankrotiranu olupinu od pre tri godine, već je zadržao radnike i stvorio na hiljade dragocenih radnih mesta u proizvodnji u SAD – piše američki nedeljnik o Markioneu.
Prodaja u “Chrysler grupi”, koja uključuje “Chrysler”, “Dodge”, “Rem” i “Jeep”, porasla je za 23 odsto tokom trećeg kvartala ove godine, a očekuje se da će njena celokupna ovogodišnja vrednost iznositi 55 milijardi dolara. “Chrysler” je tokom 2009, kada je “Fiat” uzeo prvih 20 odsto njegovih akcija da bi ovog leta postao većinski akcionar, gubio mesečno po milijardu dolara, a sada bi operativni profit mogao da mu dostigne pet milijardi dolara.
Markione je nedavno objavio da kompanija “Fiat” očekuje da će ukupna prodaja italijanske grupacije zajedno sa američkim “Chrysler”-om ove godine dostići 4,2 miliona vozila i da će se povećati na šest miliona u 2014. godini.
Markione je i dalje oprezan u proceni rasta profita i ponovo preispituje “Fiat”-ove evropske poslovne ciljeve za 2012. godinu, ali očekuje dobru godinu za američko tržište automobila. On je kazao da potpuno udruživanje “Fiata” i “Chrysler”-a nije na dnevnom redu za 2012. godinu. Cilj “Fiata” i “Chrysler”-a jeste oko 100 milijardi evra ili 144,2 milijarde dolara ukupnog prihoda u 2014. godini.
Kraj ove godine obeležava rast prodaje automobila i drugih proizvođača koji izvoze u SAD. Japanska “Toyota” je u oktobru imala rast prodaje za 6,7 odsto čime je kompenzovan pad u prodaji kamiona i sportskih i terenskih vozila. Rast prodaje automobila objavili su i “General motors”, “Ford” i “Nissan”. S druge strane, tržište u Indiji i Kini beleži stagnaciju.
Indijska prodaja vozila najverovatnije će ove fiskalne godine biti na nivou prošle koja se može oceniti izuzetno uspešnom uprkos skoku isporuka u novembru 2011. od sedam procenata, saopštilo je Udruženje indijskih proizvođača automobila. Kineska prodaja vozila porasla je svega 0,3 odsto u novembru i najverovatnije je da će to biti najslabija stopa rasta u periodu većem od jedne decenije.