
Festival turskog filma u Kinoteci
Na prvom Festivalu turskog filma koji će biti održan u Muzeju Jugoslovenske kinoteke od 19. do 22. oktobra prikazivaće se savremena filmska ostvarenja turskih autora.
Biće prikazano sedam ostvarenja turskih režisera Rehe Erdema, Jusufa Kurčenlija, Ilksena Bašarira, Juksela Aksua, Abdulaha Oguza, Čagana Irmaka i Nuri Bilge Džejlana. Reč je o nagrađivanim filmovima različitih žanrova (ljubavne drame, psihološke drame, komedije, romantične drame).
Festival počinje ljubavnom dramom “Ljubav na drugom jeziku” (BaÅŸka Dilde AÅŸk) Iiksena Bašarira (İlksen BaÅŸarır) o bibliotekaru Onuru koji je gluv od rođenja, a na proslavi veridbe svog prijatelja upoznaje Zejnep. Ona veruje da može naći sreću i mir pored Onura, sa kojim uspeva da se razume savršeno i bez razgovora.
Komedija “Sladoleeeed!” (Dondurmam Gaymak), čiji je reditelj Juksel Aksu (Yüksel Aksu), priča je o prodavcu sladoleda Aliju i njegovom skuteru, dok psihološka drama “Sreća” (Mutluluk), u režiji Abdulaha Oguza (Abdullah OÄŸuz) govori o surovom seoskom mentalitetu kroz priču o 17-godišnjoj Merjem koja je pronađena silovana na obali jezera. Seoski običaji nalažu da bude ubijena kako bi se skinula sramota sa porodičnog imena.
Drama “Moj otac i moj sin” (Babam ve OÄŸlum) Čagana Irmaka (ÇaÄŸan Irmak) govori o Sadiku koji, uprkos očevim očekivanjima da bude poljoprivredni inženjer i vodi porodično domaćinstvo, postaje levičarski novinar. U zoru 12. septembra 1980. godine po izbijanju puča u Turskoj, u njegovom životu sve se menja.
Romantična drama “Pitaj svoje srce” (YüreÄŸine Sor), u režiji Jusufa Kurčenlija (Yusuf Kurçenli) priča je o zabranjenoj ljubavi dvoje mladih ljudi različitih verskih opredeljenja i njihovoj borbi da ostanu zajedno uprkos pritiscima okoline, dok “Potera za novcem” (Kaç Para Kaç), u režiji Rehe Erdema, govori o bračnom paru koji vodi svakodnevni monoton život sve dok im iznenadni priliv novca ne otvori neke nove puteve.
Završnica festivala je u znaku nagrađivanog Džejlana, čiji film “Tri majmuna” (Üç Maymun) govori o porodica koja grčevito pokušava da prikrivanjem istine ipak ostane na okupu. Kako bi izbegli neizdrživu odgovornost, svi se prave da ne primećuju istinu, da je ne vide i ne čuju, i da ne razgovaraju o njoj.