Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

Otkriven genetski kod kuge koja je usmrtila 50 miliona Evropljana

Naučnici su otkrili celu genetsku mapu Crne smrti, kuge iz 14. veka koja je usmrtila 50 miliona Evropljana u jednoj od najsmrtonosnijih epidemija u istoriji.

Naučnici su izlučili i potom pročistili DNA iz posmrtnih ostataka žrtava zakopanih u Londonu u grupnim grobnicama, a rezultat je celovita mapa genoma Crne smrti. To će omogućiti praćenje promena i virulentnosti kod te bolesti i bolje razumevanje današnjih zaraznih bolesti.

Na temelju ranijih istraživanja koja su pokazala da je za kugu koja je harala Evropom između 1347. i 1351. odgovorna posebna  vrsta bakterije Yerisinia pestis, ekipa nemačkih, kanadskih i američkih naučnika  krenula je u „hvatanje“ i sekvenciranje celog genoma.

„Genomski podaci pokazuju da je taj soj bakterije predak svih današnjih kuga. Sve današnje kuge potiču od te srednjovjekovne“, istakao je Henrik Poinar s kanadskog Univerziteta McMaster.

Direktni potomci te kuge postoje i danas, ubijajući godišnje oko 2.000 ljudi. Virulentni soj bakterije Escherihie coli koja je uzrokovala smrtonosnu infekciju početkom godine u Nemačkoj i Francuskoj sadržavao je DNK sekvence iz bakterije uzročnika kuge.

What's your reaction?

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE