Joga - odlična za balans i fleksibilnost, ali ne za dobru formu

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Joga – odlična za balans i fleksibilnost, ali ne za dobru formu

    “Razlog zbog kog se ljudi najviše odlučuju za ovaj trening jeste to što nije naporno i teško – ne znojite se i nema problema s umorom”, kaže britanski lični trener Met Roberts.
     
    Vežbanje joge jeste zdravo i ima odličan uticaj na opšte stanje tela i duha, međutim, nedavno je jedan od vodećih britanskih eksperata, lični trener mnogih poznatih osoba, Met Roberts otkrio da joga ne pridonosi dobroj formi. 

    “Možda mislite da ste fit zato što praktikujete jogu svakog dana, ali to nije slučaj”, rekao je Roberts.
     
    “Razlog zbog kojeg se ljudi najviše odlučuju za ovaj trening jest to što nije naporno i teško – ne znojite se i nema problema s umorom”,  kaže britanski lični trener.

    Džon Brever, profesor sportske nauke na Univerzitetu u  Bedfordshireu takođe je odlučio razotkriti mit da poznate osobe svoje zategnuto telo duguju jogi.

    “Ne možete smršati i zategnuti mišiće samo uz pomoć joge. Ovi ljudi zaravo dnevno provode sate u trčanju, vožnji bicikla i u teretani, a joga dolazi na kraju, samo kao oblik relaksacije i istezanja”, rekao je Brever.

    Joga pruža balans i fleksibilnost, ali nema veze sa najvažnijim mišićem u telu – srcem, odnosno ne deluje na kardiovaskularni sastav.

    Ako želite poboljšati svoj aerobični kapacitet, efikasnost srca i pluća, morate vežbati u zoni u kojoj otkucaji srca dostižu 70 do 80 posto vašeg maksimuma.

    Naunici su merili intenzitet vežbanja dve skupine ispitanika – jedni su radili hatha jogu, a drugi jaču jogu za koju se smatra da je aerobički izazovnija. Otkrili su da 50 minuta tradicionalne hatha joge sagoreva samo 144 kalorije, ne više od lagane šetnje. Čak je i druga skupina, prilikom intenzivnijeg joga treninga sagorela samo 237 kalorija i podigla razinu srčanih otkucaja na samo 62 posto od maksimuma, što znači da su srce i pluća bili tek srednje opterećeni.

    Ipak, joga je vrlo dobra za fleksibilnost koja pak ima pozitivan uticaj na druge stvari, kao što je prevencija od povreda u sportu. Takođe, joga olakšava bolove u leđima.

    Ipak, istraživači su otkrili da određeni tipovi joge, kao što je ashtanga, kao i satovi joge s nekvalificiranim instruktorima mogu čak i pogoršati problem.

    Ako imate bolove ili povrede od ranije, uvek se preporučuje potražite savet lekara pre bilo kakvog treninga.

    Joga smanjuje stres, ali oni koji očekuju da će praktikujući i jogu izgubiti kilograme, moraju znati da se treba malo više potruditi.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE