
Okruženje učionice značajan faktor mentalnog zdravlja dece
Deca koja borave u neadekvatnim učionicama i sa nastavnicima koji su pod stresom, imaju veće šanse da mentalno obole, u odnosu na druge učenike, pokazuje nova studija.
Istraživači su se oslonili na reprezentativni uzorak od oko 10.700 đaka prvaka, čiji su roditelji i nastavnici bili intervjuisani. Analizirali su kako okruženje učionice utiče na četiri komponente mentalnog zdravlja: učenje (pažnju), eksterne probleme (tuče), interpersonalno ponašanje (formiranje prijateljstva) i lične probleme (anksioznost i tuga).
Pod „materijalnim“ resursima podrazumevala su se sredstva od papira i olovke do muzičkih instrumenata i slika.
„Biti u učionici sa nedostatkom sredstava može negativno uticati na mentalno zdravlje dece, jer su deca frustrirana i demoralizovana takvim okruženjem“, rekla je Melisa A. Milkie, profesor sociologije na Merilend univerzitetu.
„Za nastavnike je važno da dobiju podršku i ohrabrenje koje im je potrebno od kolega , uključujući i direktora, da bi bili u stanju da stvore klimu u učionici koja pomaže deci da napreduju. Ako su oni pod stresom jer ih kolege ne poštuju, stres se može preneti na decu“, dodala je Milkie.