Okruženje učionice značajan faktor mentalnog zdravlja dece

Deca koja borave u neadekvatnim učionicama i sa nastavnicima koji su pod stresom, imaju veće šanse da mentalno obole, u odnosu na druge učenike, pokazuje nova studija.

 
Istraživači su se oslonili na reprezentativni uzorak od oko 10.700 đaka prvaka, čiji su roditelji i nastavnici bili intervjuisani. Analizirali su kako okruženje učionice utiče na četiri komponente mentalnog zdravlja: učenje (pažnju), eksterne probleme (tuče), interpersonalno ponašanje (formiranje prijateljstva) i lične probleme (anksioznost i tuga).

Pod „materijalnim“ resursima podrazumevala su se sredstva od papira i olovke do muzičkih instrumenata i slika.

„Biti u učionici sa nedostatkom sredstava može negativno uticati na mentalno zdravlje dece, jer su deca frustrirana i demoralizovana takvim okruženjem“, rekla je Melisa A. Milkie, profesor sociologije na Merilend univerzitetu.

 „Za nastavnike je važno da dobiju podršku i ohrabrenje koje im je potrebno od kolega , uključujući i direktora, da bi bili u stanju da stvore klimu u učionici koja pomaže deci da napreduju. Ako su oni pod stresom jer ih kolege ne poštuju, stres se može preneti na decu“, dodala je Milkie.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE