Dodatna kontrola nad reklamama

Usvajanje kodeksa oglašavanja do jula 2012. – pravila za alkohol i kozmetiku, a sprečavanje diskriminacije žena, zloupotrebe dece i surovosti prema životinjama.
 
Nakon kodeksa će biti formirano samoregulatorno telo koje će vršiti nadzor nad reklamama i primenom pravila ovog kodeksa, navodi za „Danas“ Jelena Ivanović, izvršna direktorka ogranka Međunarodne asocijacije oglašivača u Srbiji.
 
Kodeks će predviđati pre svega obavezu oglašivača da postupaju u skladu sa Zakonom o oglašavanju. 
 
„Oglasno rešenje ne sme sadržati nijedan element kojim bi se povredilo ljudsko dostojanstvo, odnosno uvredu koja se odnosi na pol, bračni status, porodični status, seksualnu orijentaciju, religijsku pripadnost, starosnu dob, rasu, invaliditet“, jedna je od stavki koja bi trebalo da se nađe u kodeksu. 

Ovaj dokument će predviđati da marketinške komunikacije treba da poštuju princip jednakosti između žena i muškaraca i da treba da izbegavaju bilo koju vrstu polnih stereotipa. Takođe, u reklamama ne treba da se sugeriše da konzumiranje alkohola može poboljšati fizičke ili mentalne kvalitete, odnosno sposobnosti. Naime, ne treba da sugerišu da konzumiranje alkohola može doprineti socijalnom, sportskom ili poslovnom uspehu. 

Što se tiče tvrdnji o kozmetičkim proizvodima, one treba da budu potkrepljene validnim naučnim dokazima i nijedna preporuka ne sme poticati od neregistrovane medicinske ustanove. Marketinške komunikacije za dijetalne proizvode, niskokaloričnu hranu, dodatke hrani, preparate za smanjenje apetita, zamene za obroke, moraće jasno dati do znanja da mogu biti efikasni samo kao jedan deo kontrolisane dijete. 

„Nacionalni kodeks o oglašavanju je dokument koji se primenjuje u 27 evropskih država, dok Evropska asocijacija za standarde u oglašavanju predstavlja neku vrstu koordinatora i centrale za samoregulativu u oglašavanju. Samoregulativa je sistem pomoću kojeg oglasna industrija samu sebe kontroliše i vrši nadzor. Naime, profesionalci se dobrovoljno podvrgavaju pravilima koja sama uspostavljaju“, navodi Ivanovićeva. 

Kako dodaje, dugoročno cilj kodeksa je zaštita potrošača, ali se on ne donosi zbog potrošača već najpre zbog podizanja standarda u oblasti reklamne industrije.
 
 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE