Kina postaje drugo najveće tržište oglašavanja na svetu

Kinesko oglašivačko tržište ubrzano raste, uporedo sa jačanjem kupovne moći stanovništva, dok globalne kompanije šire svoj doseg u najmnogoljudnijoj zemlji sveta.

Analitička kompanija eMarketer procenjuje da će do kraja ove godine Kina postati drugo najveće oglašivačko tržište na svetu. Tu poziciju lani je držao Japan, u kojem je potrošnja na oglašavanje dostigla 34 milijardi dolara. Međutim, procene pokazuju da će japansko tržište ove godine oslabiti 3,7 odsto na 32,7 milijardi dolara, zbog posledica razornog zemljotresa i cunamija koji su prouzrokovali privredne poteškoće. U međuvremenu, kinesko tržište oglašavanja ojačaće u 2011. za 14 odsto na 38,3 milijarde dolara. SAD će i dalje ostati najveće svetsko tržište oglašavanja, čija će vrednost ove godine iznositi 157,4 milijardi dolara, prognozira eMarketer.

Što tiče online oglašavanja, Kina još ima mnogo prostora za rast. Analitičari očekuju da će u ovoj godini kompanije potrošiti 4,6 milijardi dolara na digitalno oglašavanje u Kini, znatno ispod procenjenih 7,2 milijarde dolara u Japanu. Međutim, do 2014. te dve zemlje će se izjednačiti po vrednosti tržišta, na nivoima od 9,5 milijardi dolara, dok će 2015. Kina odneti prevlast i postati najveće tržište online oglašavanja u azijsko-pacifičkoj regiji. Kina je inače na kraju juna imala 485 miliona korisnika interneta, što je 6,1 odsto više u odnosu na kraj prošle godine, pokazuju službeni statistički podaci.

Ipak, velika kineska populacija znači da je potrošnja na oglašavanje po stanovniku još uvek na niskim nivoima. U ovoj godini, potrošnja po glavi stanovnika u toj će zemlji dostići 28,68 dolara, u poređenju sa 258,88 dolara u Japanu i 502,42 dolara u SAD-u. I u 2015. taj će pokazatelj još uvek biti znatno ispod svetskog proseka, a to će vrediti i za internetsko oglašavanje, procenuju analitičari.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE