Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Otvaranje mosta kod Beške očekuje se na jesen


     
    Otvaranje mosta kod Beške, najvećeg mosta koji se trenutno gradi u Evropi, očekuje se na jesen. Kada se završi, most će imati šest traka autoputa. To će biti i prvi ekološki most u Srbiji, jer se pored njega gradi bazen sa prečistačima, gde će se slivati zagađena voda sa mosta i pristupnih puteva.


    Most kod Beške uskoro će biti spojen. Posle više odlaganja, otvaranje se očekuje na jesen. Izgradnja tog mosta najveći je i najkomplikovaniji građevinski poduhvat za poslednjih nekoliko decenija u zemlji.

    To je najveći most koji se trenutno gradi u Evropi i deo je najvažnijeg putnog pravca u regionu Koridora 10. Kada se završi, prvi put u istoriji, Srbija će imati šest traka autoputa od Beograda do Horgoša.

    Slobodan Mitrović, zamenik direktora projekta, kaže da bi most, i da je građen na livadi, bio izuzetno tehnički zahtevan.

    I pre početka gradnje, prvi izazovi. Sa sremske strane mostu je pretilo klizište, tako da je na padinama Fruške gore izgrađeno utvrđenje. Mitrović tvrdi da je klizište bilo aktivno i da je pretilo da sruši postojeći most i nekoliko njegovih raspona.

    Sa druge strane, izvođače je sačekala močvara i poplave koje su više puta odlagale radove. Najveći izazov je, ipak, bio premostiti reku, odnosno sagraditi most duži od dva kilometra.

    Najveći objekat na Dunavu


    Kada posmatrate most sa reke, najviša tačka je oko 60 metara, u zavisnosti od vodostaja Dunava. Međutim, veličina mosta nije samo vidljiva golim okom, jer 43 stuba koja nose most, idu ispod nivoa Dunava, čak do 36 metara.

    Specijalnom tehnikom snimljeni su i temelji stubova starog mosta, čime je izbegnuto njihovo oštećenje. I ostale korišćene mašine su poslednja reč tehnike u mostogradnji, poput posebnih skela kojima je betoniran most. Nedovršeno je još po pet metara na obe obale.

    „Betonski radovi su završeni i most je spojen u jednu celinu. Ostaje još da se završe izolatorski radovi i drugi radovi koji će potrajati neko kraće vreme“, kaže David Banjac, šef gradilišta.

    Najveći objekat na Dunavu ima 60 hiljada kubnih metara betona, 14 kilometara kablova, 10.000 tona armature i 14 kilometara šipova. U izgradnji je učestvovalo više od 250 radnika.

    Zamenik direktora projekta Slobodan Mitrović kaže da po količini betona može da se napravi stambeno poslovni kompleks od recimo 65.000 kvadrata.

    Ovo će biti i prvi ekološki most u Srbiji, jer se pored njega gradi bazen sa prečistačima, gde će se slivati zagađena voda sa mosta i pristupnih puteva. Koliko god neobično zvučalo, u Srbiji se trenutno gradi najviše mostova u Evropi.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE