Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srbija proizvede 20 miliona tona hrane

    U Srbiji se godišnje na 4,1 miliona hektara poljoprivrednih površina proizvede oko 20 miliona tona agrarnih proizvoda u vrednosti od oko 5,5 milijardi dolara.

    Stručni saradnik u Privrednoj komori Srbije Branislav Gulan kaže da je od izvoza hrane u 2010. u Srbiju stiglo 2,2 milijarde dolara, što je petina njenog ukupnog izvoza. Takođe, ostvaren je suficit od 1,1 milijardu dolara.

    Prema njegovim rečima, veća proizvodnja hrane i njena realizacija uz podsticaj snažnijeg razvoja seoskog turizma može se ostvariti ukoliko bi se u ruralni razvoj Srbije uložilo oko milijarda dolara, a ceo region proglasio za područje bez genetski modifikovanih proizvoda.

    „To je značajno, jer se 10 odsto stanovništva EU ili blizu 50 miliona njih izjasnilo da hoće da troši takvu hranu“, naglasio je Gulan.

    On je kazao da turizam u Srbiji, kao ni agrar, i pored obilja mogućnosti nije strateška privredna grana, napominjući da bi kada bi se stvorili isti uslovi života na selu kao i u gradu, mladi ostajali u njemu da žive i rade, ne samo u poljoprivredi, već i u turizmu.

    Gulan je kazao da bi naša zemlja, koja poseduje veliki broj prehrambenih brendova, kroz razvoj turizma mogla da privuče značajan broj gostiju, podsećajući da se u Srbiji godišnje održi oko 1.500 turističkih manifestacija.

    „Srbija naročito ima šta da ponudi u oblasti seoskog i banjskog turizma, jer na njenim prostorima postoji 40 banja i oko 400 izvora mineralne ili termomineralne vode, te se po tom bogatstvu, može s pravom nazvati – zemlja banja“, istakao je Gulan.

    On je naveo da je „potrebno samo da kreatori agrarne i turističke privrede shvate da su poljoprivreda i turizam razvojne šanse Srbije, međusobno povezane jer se kroz agrar proizvodi hrana i kroz njenu prodaju u turizmu obrće novac i ostvaruje profit“.

    „Ove dve grane moraju postati strateške u Srbiji, pa će tek onda dati pun doprinos i razvoju zemlje. Proizvodnja zdrave hrane i razvoj banjskog i seoskog turizma dugoročno predstavljaju šansu Srbije na svetskom tržištu“, zaključio je Gulan.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE