Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Istraživanje

    Istraživanje pokazalo koliko verujemo influenserima, ali i da li plaćamo OnlyFans

    Gotovo svi korisnici interneta uzrasta 18-24 imaju nalog na nekoj društvenoj mreži. U odnosu na ostale, među najstarijom ispitanom grupom (55-64) ima i najviše onih koji nisu na mrežama, mada je taj procenat samo 17 odsto.

    X beleži pad u broju korisnika iz Srbije. Blagi, ali stabilni trend rasta već godinama ima Instagram. TikTok i LinkedIn zadražale su isti procent zastupljenosti, dok je u odnosu na prethodnu godinu Facebook takođe u malom padu. Na Threadsu, novoj društvenoj mreži lansiranoj pre nepunih godinu dana, trenutno profil ima samo 7 odsto korisnika.

    Koje programe i aplikacije koristite za razmenu poruka i dopisivanje?

    Viber i SMS ostaju glavni načini za razmenu poruka. Instagram pokazuje značajan rast u odnosu na prošlogodišnje istraživanje. Iako manje popularan od Vibera, WhatsApp je češći izbor osoba uzrasta 18-34, a Messenger kod onih između 25 i 54.

    Aplikacije

    Aplikacije

    Da li i u kojoj meri pratite podcaste?

    Najviše pratilaca podcasta je među starosnom grupom 25-44. Preferencija domaćih podcasta pokazuje trend rasta, pa tako u ovom talasu skoro 7 od 10 osoba koje prate podcaste češće bira njih u odnosu na strane.

    Da li ste isprobali/koristili neki od alata veštačke inteligencije?

    1/3 stanovništva je u dodiru sa AI. Najčešće je to Chat GPT, dok su ostali alati znatno manje korišćeni. Ipak, 43% odsto ispitanika nema u planu da ih isproba.

    U koje namene ste koristili alate veštačke inteligencije?

    Najčešći razlozi za upotrebu AI alata su zabava (57 odsto) i pretraga informacija (44 odsto). Česti razlozi za upotrebu su i inspiracija/generisanje ideja, pisanje teksta i prevod, a mlađi ispitanici i za seminarske radove, i sastave.

    Da li imate brige u vezi za posledicama povećane upotrebe alata veštačke inteligencije? Ako da, koje?

    Veštačka inteligencija

    Veštačka inteligencija

    2 od 3 osobe su zabrinute zbog veštačke inteligencije. Dok 31 odsto korisnika interneta u Srbiji nema briga u vezi sa upotrebom AI, kod većine ipak postoji bojazan. Najčešće je u vezi sa gubitkom radnih mesta, netačnih informacija, privatnosti podataka, ali i efekata po čitavo društvo poput negativnog uticaja na obrazovanje.

    Da li verujete preporukama influensera koje pratite na društvenim mrežama?

    Primetan pad poverenja koje korisnici imaju u odnosu na prethodni talas. Dok je prošle godine 16 odsto izveštavalo da “uopšte ne veruje” u njihove preporuke, ove je to čak 23 odsto.

    Da li verujete reklamama na internetu?

    I dalje je visok procenat onih koji pružaju poverenje reklamama u kojima se pronalaze, kao i onima iza kojih stoje njima poznati brendovi. Mlađi od 18 godina imaju najmanje poverenja u reklame na internetu, a osobe uzrasta 35-55 godina
    češće veruju reklamama u kojima se pronalaze.

    Koji proizvod, odnosno brend biste pre kupili?

    Za 3/4 prisustvo brenda na društvenim mrežama ne igra ulogu pri odlučivanju o kupovini, međutim najmlađim uzrasnim grupama (12-24g) su privlačniji brendovi koji su na njima prisutni.

    Šta najviše pregledate na Instagramu?

    Story format i Reels omiljeniji su kod ciljne grupe 12-24, dok su kod starijih od 45 godina to feed objave.

    Koje od navedenih uređaja koristite?

    Svaka peta osoba koristi smart watch. Najmlađi (12-17) i najstariji (55-64) ređe nego ostali koriste laptop tj. desktop
    računare. Starosne razlike postoje i kod korišćenja pametnih satova – daleko najpopularniji su u grupi 35-44 godine (30 odsto). Postoje i polne razlike, te su korisnici pametnih satova češće muškarci nego žene.

    Preko kog uređaja najviše pristupate internetu?

    Mobilni bez premca. Iako 29 odsto korisnika interneta poseduje i tablet, interesantno je da praktično nikome od njih nije primarni uređaj za pristup internetu.

    Koje aplikacije na telefonu koristite za slušanje muzike?

    Spotify prestigao Deezer

    Bez promene kada su muzičke aplikacije u pitanju, osim Spotifaja koji beleži porast i sada je nešto češći izbor od Deezera. YouTube je preferiran, nakon toga pomenuta dva servisa, pa Google Play Music.

    Kada gledate serije, da li češće…

    Bindžovanje u trajanju od 3-5h

    Gotovo da je jednako onih koji bindžuju epizode i onih koji se zadrže na jednoj epizodi. Ipak, oni koji gledaju veći broj zaredom procenjuju da za to utroše između 3 i 5 časova.

    Koje od sledećih streaming platformi za serije i filmove ste koristili u prethodnih godinu dana?

    Netflix > HBO Max

    Izgleda da više volimo Netflix nego HBO Max, tu je još i EON video klub dok su sve ostale platforme zanemarljivih procenata u odnosu na pomenute 3. Jedna trećina nije koristila streaming platforme.

    Da li ste u proteklih godinu dana platili pretplatu za neki profil na platformi OnlyFans?

    98 posto nije, dok samo dva odsto jeste.

    Navedite influensere čiji sadržaj pratite na bilo kojoj od društvenih mreža

    Imena ista, raspored drugačiji

    Influenseri

    Influenseri

    Spontana poznatost influensera ispitana kroz istraživanje dovela je do identične liste imena uticajnih osoba na internetu kao i prošle godine, s tim da su se njihova mesta na njoj nešto drugačije rasporedila.

    Social Serbia 2024 je istraživanje stanja društvenih medija u Srbiji koje je 8. godinu za redom sprovela agencija Pioniri u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research. Cilj istraživanja je upoznati online ponašanje stanovnika Srbije, ispratiti nove tendencije u korišćenju i uočiti međugeneracijske i druge razlike u upotrebi digitalnih sadržaja.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE