Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tatjana Bosanac

    ,,Brendovi retko daju slobodu influenserima“: Tatjana Bosanac o saradnjama i trendovima

    Influenserka Tatjana Bosanac je prepoznatljiva po zanimljivom sadržaju o šminkanju, modi i lifestyle-u, a njen sofisticiran stil i dobar osećaj za estetiku i te kako prvlači pažnju njenih pratilaca na društvenim mrežama. Njenu publiku na društvenim mrežama čini 90 odsto žena, koje rado prate njene objave o šminkanju, oblačenju, ali i o spremanju hrane koja, prema njenim rečima, ima najviše pregleda.

    Neki su počeli da je prate zbog šminkanja i oni su tu i dan danas. Onda je na red došla moda. Kasnije kada je sređivala stan, sve je radila sama bez arhitekte, i to se pratiocima veoma dopalo. Potom su usledili i recepti.

    ,,Otišlo je previše široko, ali mislim da su lepota, nega, šminka i moda vrlo na klackalici po pitanju toga šta je dominantnije“, kaže Tatjana za BIZLife.

    Tatjana rado komunicira sa svojom publikom, odgovara na poruke, ali i daje savete kada je reč o šminkanju, nezi, hrani i uređivanju stanja. Interakcija koju ima sa pratiocima je veoma jaka, jer kada nešto plasira oseća da joj veruju. Prema njenim rečima, bolje održava broj pratilaca na društvenim mrežama nego što oni rastu. Broj pratilaca uglavnom raste zahvaljajući nekom viralnom sadržaju. Međutim, Tatjani se to uvek ne dopada, pa ga zato, priznaje, ni ne pravi.

    Pored posla influensera Tatjana ima još jedan. Ona radi u stranoj poljoprivrednoj firmi već 13 godina, ali u poslednjih godinu i nešto nije više u kancelariji svaki dan. U toj firmi je radila sve, od marketinga do logistike. Trenutno se bavi finansijskim izveštajima.

    Kako kaže, njeni poslovi imaju neke dodirne tačke, po odgovornosti i po načinu pisanja mejlova.

    ,,Tu vidim koliko mi je taj posao u stvari pomogao, kao i u offline odnosu sa ljudima, kada se sretnemo. Što se tiče Excel-a i vođenja nekih svojih stvari koje su mi potrebne sada. Posao kao posao je veoma različit“, dodaje Bosanac.

    Tatjana Bosanac

    Tatjana Bosanac (Foto: Jovana Bosanac)

    Lepota influenserskog posla

    Kada je reč o poslu influensera, on je veoma uzbudljiv, jer ne postoji momenat da se opustiš i da kažeš ,,ja znam sve i plivam u tome što radim“, navodi Tatjana za BIZLife.

    Kako je Bosanac primetila, on se menja na dnevnom nivou, kao i trendovi, potrebe, način snimanja i komunikacije. Zato je potrebno da prati šta je novo, šta može da ponudi i nema odmora, napominje ona.

    ,,Ja sam krenula od videa za šminkanje i od Youtube-a. U to vreme moj Instagram je bio privatan, što je potpuno besmisleno, ali smo se prvenstveno bavila Youtube-om. To je bilo učenje –  kako se snima i montira. Apsolutno sve sam radila sama. Bilo je izuzetno teško i uloženo je tu mnogo mnogo mnogo sati, dana, meseci i svega dok nije to počelo dalje da se razvija“, objašnjava influenserka.

    Inspiracija

    Tatjana je htela još 2012. da uđe u svet influensera, ali joj je bilo veoma neprijatno jer se nije dovoljno oslobodila da je bude briga šta će ljudi da misle i kažu. Tek 2018. je započela svoju influensersku avanturu.

    Pre toga je završila master Marketing i trgovina, koji je bio u vezi sa domaćim brendovima koji prodaju stvari isključivo preko Instagrama. S obzirom na to da je gajila preveliku ljubav prema šminkanju, modi i ženskim stvarima, htela je nekako da to spoji. Posao influensera je bio idealna prilika da svoja interesovanja pretoči u zanimljiv sadržaj. Iako nudi brojne prednosti, može da bude i stresan, pogotovo kada ponestane ideja za snimanje.

    Tatjana Bosanac

    Tatjana Bosanac (Foto: Jovana Bosanac)

    ,,Kada ima mnogo posla, ume da bude veoma intezivno. Čim se zaređaju snimanja dan za danom, ponestane inspiracije šta i kako da radi i onda se pita hoće da li izgubi na kvalitetu“, otkriva Tatjana.

    U jednom momentu se šalila, priznaje, i govorila ,,štanc komerc“. Tada se javlja osećaj da odrađuje neke stvari iako ne mora. Negde mora da postoji granica, kaže Tatjana i dodaje da je odlučila da tako ne radi.

    Ono što je najviše ispunjava je osećaj onoga što gradi iza sebe, a to dođe kao rezultat odnosa sa ljudima, saradnji sa klijentima koji su tu već dugi niz godina. Prema njenim rečima, najlepša joj je komunikacija sa ljudima u poređenju sa tim kada sama sedi sa kamerom.

    ,,I dok sama snimanja traju i zanimljva su, volim taj kreativni proces u kom se zapravo dovijaš kako ćeš zainteresovati ljude da oni to pogledaju“, priznaje ona.

    Saradnja sa brendovima

    Tatjana je za vreme svoje influenserke karijere, koju je započela 2018. godine, ostvarila brojne uspešne saradnje sa poznatim brendovima. Među najdražim saradnjama su joj Sephora, Yason Optika i Lindex zato što joj daju maksimalnu slobodu oko toga šta radi. Takođe ima i dugogodišnju saradnju sa Promenadom u Novom Sadu sa kojom radi četiri godine.

    ,,Oni su jedni od prvih koji su me angažovali za modu i dali mi potpuno neki drugi pravac. Veoma je retko da brendovi daju slobodu influenserima“, navodi ona.

    Tatjana Bosanac

    Tatjana Bosanac (Foto: Jovana Bosanac)

    Za razliku od njih, postoje i brendovi koji pošalju šta i kako bi trebalo da izgleda. Dešava se da se sa njima ne usaglasi, jer izgleda kao da joj ,,stavljaju reči u usta“, što Tatjana ne voli i ne prihvata. Kako ona kaže, jedan brend, koji veoma voli, je toliko tražio besmislene stvari.

    ,,Pomislila sam da će učiniti da od proizvoda koji veoma volim da ga zamrzim zato što traže neke stvari koje nisu naveli unapred i menjaju već ne znam koji put. Tada se javlja osećaj da te neko maltretira samo zato što te plaća. Ima i sjajnih klijenata koji ti jednostavno veruju. Treba imati razumevanje i prema njima jer su oni susreću sa svačim“, otkriva influenserka.

    Sloboda u poslu

    Zbog toga Tatjana misli da je veoma važno za brend da ostavi slobodu influenseru jer samo tako je efekat dobar. U suprotnom, ako zna da nešto neće proći, ona to i kaže klijentu. Međutim, dešava se da on insistira i to najčešće budu velike firme, otkriva ona.

    ,,Problem je što su ljudi ostali u offline sistemu i žele da im napraviš kao televizijsku reklamu. Ne daju ti prostor. Nisam sigurna koliko su ti ljudi otvoreni za online prostor. Oni su dobri možda u offline marketingu. To je često mač sa dve oštrice, jer često komunikacije idu putem agencije. Tada je vrlo diskutabilno šta je došlo do klijenta. Imam osećaj da bih sa klijentom bolje iskomunicirala nego što agencija prenese i onda ostane tako. Imam dosta i direktnih saradnji srećom, što više volim“, tvrdi Bosanac.

    Kao primer je navela brend koji je želeo da je angažuje da napravi sadržaj kiselu vodu. Ona je odbila saradnju jer to nije u skladu sa njom. Kisela voda joj je u rangu piva i nikad u životu je ne bi popila.

    ,,Ona je po materijalu trebalo da stoji na stolu. Ja sam mogla da uzmem lep novac za to, da zaradim. Ko bi znao na ovom svetu da li ja pijem kiselu vodu ili ne. Pivo kad su mi ponudili, pomislila sam ‘ljudi da li se šalite?’ Mi kao osobe konzumiramo svašta i koristimo svašta, ali ne moramo baš sve da plasiramo. Negde je važno da biramo šta ćemo raditi i šta sme da nam se prikaže“, priznaje influenserka.

    Trendovi na društvenim mrežama

    Na društvenim mrežama postoje brojni trendovi koji mnogi prate. Tatjana je primetila da oni nastaju na TikToku i onda tek dolaze na Instagram, gde su malo stilizovaniji.

    ,,Mislim da TikTok ima baš veliku tendenciju ka rastu. Kod njega se ne zna ni kad će šta proći. Neke stvari prođu super sa veoma malim brojem pratilaca. Na Instagramu više ne prolazi ništa ni sa velikim brojem pratilaca. Jednostavno je postao toliko težak za saradnju da ti dođe 100 puta da odustaneš“, napominje ona.

    Tatjana je veoma aktivna i na TikToku, gde je publika drugačija nego na Instagramu. Prema njenim rečima, tamo svako zaluta. Međutim, sada primećuje da se neki ljudi vraćaju.

    ,,Tamo postoji šansa da dobiješ svakakav komentar od uvredljivog do smešnog. Najčešće ljudi nisu sa svojim imenom i prezimenom i fotografijom, ali umeju da se istresu. Ljudi kao da tu zalutaju, kao da nemaju pojma ko sam i šta radim„, kaže ona.

    Budućnost posla influensera

    Jedan od najnovijih trendova je i upotreba veštačke inteligencije u svim segmentima života, pa tako u i svetu influensera. Tatjana priznaje da ne primenjuje AI za kopije.

    ,,Mislim da veštačka inteligencija koliko god bila napredna ne može da zameni ljudski mozak ili kreativu koliko god podataka da joj se daje.Mislim da će se posao influensera menjati jako, najviše zbog ljudi koji prihvataju sve da rade i koji nemaju granice i i onda se gubi povrenje. Na nekome se prelomi“, objašnjava ona.

    To se dešava već na Instagramu. Ljudi su veoma revoltirani, ,,što je uopšte neko napravio posao od ovoga“, primećuje Tatjana.

    ,,Mislim da ne bi trebalo jer ima prostora za sve. Ko god misli da je lako, treba da pokuša. Ima svega, biće borba. Niko nije siguran gde ćemo otići. Mislim da će se za narednih tri do pet godina posao značajno promeniti“, zaključuje ona. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Dušan Mrđen, Jovana Bosanac

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE