Šminkanje je i zanat i umetnost
Šminkanje je umetnost koja zahteva prilagođavanje željama i potrebama svake osobe, a ne šablonski pristup, koji je čest na tržištu.
Tehnike se neprestano menjaju i napreduju, što ukazuje na neophodnost konstantne edukacije, poručuje Milena Stević, vlasnica dva studija lepote „Makeover” u Beogradu.
Milena je po zanimanju scenski masker i vlasuljar, u javnosti je, pre svega, poznata kao profesionalni šminker i edukator, a najinteresantnije o njoj je to da je svojevremeno napustila siguran posao u Srpskom narodnom pozorištu i upustila se u preduzetničke vode.
Upravo zato ona čitaocima magazina BIZLife poručuje da se u privatni biznis upuštaju oni koji se osećaju spremnim i motivisanim da daju sve od sebe i da je uvek bolje pokušati nego kasnije žaliti za propuštenim prilikama. Kao preduzetnica koja je istovremeno i majka, Milena se svakodnevno suočava sa brojnim izazovima, ali ipak uspeva da pronađe balans između poslovnog i privatnog života.
- Svojevremeno ste napustili državni posao da biste krenuli u preduzetničke vode. U zemlji u kojoj je siguran posao do penzije ideal, da li ste vi na početku imali razumevanje i podršku porodice i prijatelja?
Kada sam se odlučila za prelazak iz državnog sektora u preduzetništvo, suočila sam se s pomešanim reakcijama ljudi iz svog okruženja. Iako je nekima to delovalo kao neobična i riskantna odluka, ključna podrška došla je od moje porodice, što mi je bilo izuzetno važno. Odluka je bila motivisana mojom unutrašnjom spremnošću i uverenjem da je pravi trenutak za novi korak u karijeri, posebno nakon što sam provela skoro deset godina radeći u Srpskom narodnom pozorištu, u Novom Sadu, gde sam osetila da sam dostigla vrhunac svog profesionalnog razvoja na toj poziciji.
- U vreme kada se zvanja i „znanja” stiču preko noći, kako vi, kao ozbiljno obrazovana šminkerka, gledate na važnost edukacije, posebno u vašoj, specifičnoj branši?
Potpuno se slažem s tim da se šminkanje ne može svesti samo na osnovno korišćenje šminke i četkica. Uočavam da mnogi početnici u šminkerskoj karijeri previše akcentuju potencijalnu zaradu, zanemarujući nužnost kvalitetnog rada i individualnog pristupa svakom klijentu. Upravo je šminkanje umetnost koja zahteva prilagođavanje željama i potrebama svake osobe, a ne šablonski pristup, koji je čest na tržištu. Takođe, postoji zabluda da se profesionalne veštine šminkanja mogu steći za nekoliko dana.
Stoga, edukacije koje vodim traju nekoliko meseci i namenjene su onima koji žele ozbiljno da se posvete i nauče zanat kako bi od njega napravili izvor zarade. U ovom poslu ključno je razvijanje osećaja kroz kontinuirano vežbanje. Posebno naglašavam važnost izbora prvog edukatora. Mnogo je lakše naučiti pravilno tehnike od samog početka nego ispravljati pogrešno usvojeno znanje. Otkad sam počela s radom, 2007. godine, tehnike u šminkanju su se dosta promenile i napredovale, što ukazuje na neophodnost konstantne edukacije u ovom polju, a tako je i zabavnije.
POČETNICI U ŠMINKERSKOJ KARIJERI PREVIŠE AKCENTUJU POTENCIJALNU ZARADU, ZANEMARUJUĆI NUŽNOST KVALITETNOG RADA
- Šta za vas znači lojalnost klijenta?
Lojalnost klijenta je za mene od izuzetne važnosti i predstavlja znak da vredno radim i pružam kvalitetnu uslugu. Sticanje lojalnosti klijenata nije jednostavno; to je proces koji zahteva konstantnu posvećenost, profesionalizam i sposobnost da se razumeju i ispune njihove individualne potrebe. Da bih zadržala njihovo poverenje, fokusiram se na pružanje prijatnog iskustva, koje uključuje kvalitetan rad, pažljivo slušanje njihovih želja, prilagođavanje promenama i trendovima u industriji, kao i održavanje visokog standarda u svakom aspektu mog poslovanja. Takođe, važno je graditi lični odnos sa klijentima, pokazati im da su cenjeni i da njihov izbor da sarađuju sa mnom zaista znači. Sve ovo zajedno doprinosi izgradnji dugoročnog poverenja i lojalnosti, što je ključ uspeha u bilo kojoj uslužnoj industriji.
- Kao preduzetnica i majka, kako uspevate da organizujete svoj radni dan?
Kao preduzetnica i majka, suočavam se sa izazovima u organizaciji svog radnog dana, naročito što moja ćerkica često ostaje kod kuće, umesto da je u vrtiću. Zbog toga većinu poslovnih obaveza obavljam onlajn, koristeći trenutke kada ona spava ili kada imam nekoga da je pričuva. Stoga, moja uobičajena dnevna rutina varira i uglavnom je fokusirana na dane kada imam unapred zakazane aktivnosti, poput šminkanja ili edukacija koje držim u svom studiju. Iako mi nedostaje vreme posvećeno isključivo poslu, gde bih mogla biti najviše koncentrisana, trudim se da maksimalno iskoristim svaki trenutak koji imam na raspolaganju. Ova dinamika me uči fleksibilnosti i prilagođavanju, dvema veštinama koje su ključne za uspeh u ulozi preduzetnice i majke.
- Koliko posao trpi porodicu, a koliko porodica trpi posao? Kako to uravnotežiti, a da neko ili nešto ne trpi više?
Sve više dolazim do zaključka da je ideja savršenog balansa između posla i privatnog života više mit nego stvarnost, posebno kada imate decu. Posao mi pruža veliko zadovoljstvo i služi kao kreativni izlaz, jer je to nešto što zaista volim. S druge strane, izuzetno sam zahvalna na tome što imam fleksibilnost koja mi omogućava da prilagodim svoje poslovne obaveze potrebama svoje porodice. Međutim, realnost je da u određenim trenucima nešto mora da „trpi” i važno je postaviti prioritete. Ovo je neprestani proces pronalaženja ravnoteže, gde nekad jedan aspekt života prevagne nad drugim, ali je važno održavati svest o tome šta je u datom trenutku najvažnije.
- Da li je za vas ambicioznost dobra ili loša osobina?
Za mene je ambicija, definitivno, pozitivna osobina. Bez nje nema ličnog razvoja, koji je meni veoma bitan, a sâm napredak je posledica toga. Imati želje za radom na sebi neophodna je osobina za svakoga ko želi da postigne uspeh i bude prepoznat u svojoj profesiji. Po mom mišljenju, uspeh u poslu treba slaviti, bez obzira na pol.
IDEJA SAVRŠENOG BALANSA IZMEĐU POSLA I PRIVATNOG ŽIVOTA VIŠE JE MIT NEGO STVARNOST
- Danas imate dva mejkap studija u Beogradu i tim ljudi sa kojima radite i održavate edukacije, ali sigurno da, i pored toga, imate još planova za budućnost. Možete li nam ih otkriti?
Uvek postoji obilje planova i ideja koje čekaju pravo vreme na realizaciju. Glavni cilj za narednu godinu je da unapredimo sve aspekte našeg poslovanja, kako bismo klijentima pružili još bolji doživljaj u naša dva studija. Umesto širenja na nove lokacije, fokusiraćemo se na poboljšanje postojećih. Takođe, planiram da proširimo našu ponudu edukacija, tj. da uključimo obuke za frizere, koristeći stručnost naših kolega frizera. Takođe, intenzivno radim na razvoju onlajn edukacija. Napravili smo platformu za onlajn učenje i na njoj su trenutno dostupne samo moje edukacije, a cilj je da ova platforma postane mesto gde i drugi edukatori iz industrije lepote mogu da dele svoje znanje i veštine.
- Šta biste poručili mladim ženama koje su sada na toj poslovnoj prekretnici da li odustati ili se prepustiti instinktu i krenuti u preduzetničke vode?
Dati odgovor na ovo pitanje zahteva razmatranje različitih aspekata, jer ne postoji univerzalni odgovor za sve. Na početku karijere verovatno bih bez oklevanja savetovala svakome da se usudi i proba. Međutim, tokom godina vođenja i razvijanja sopstvenog biznisa shvatila sam da preduzetništvo nije za svakog. Neki ljudi prirodno teže sigurnosti, rutini i radnom vremenu „od devet do pet”, što je u potpunom kontrastu sa preduzetništvom. Stoga, moj savet je da se u preduzetničke vode upusti onaj ko se oseća spremnim i motivisanim da dâ sve od sebe, bez obzira na ishod. Uvek je bolje pokušati i naučiti nešto iz tog iskustva nego nikada ne preduzeti ništa i žaliti za propuštenim prilikama.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Miroslav Georgijević